rjfschmitz
Full Member
Full Member

RE: Kentekenplaat en APK- blauwtje gelopen

do sep 29, 2005 15:58

Origineel kenteken of kopie van het kenteken opsturen.
Anders blijf je natuurlijk aan de gang. Raakt het kwijt, kun je eerst een nieuw nieuw kenteken aanvragen om je nieuwe oude kenteken te krijgen :)
Geïnfecteerd door een Alfa 33 1.3s (1989), daarna chronisch verslaafd aan een rode Giulia Super 1600 (1971 - Scheurijzer) en nu onder permanente behandeling voor het rijden in een Bianco Spino 2-liter Juul (1976 - Reesijzer).

Egbertone
Guru
Guru

do sep 29, 2005 16:00

Je originele kenteken!

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

Re: RE: Kentekenplaat en APK- blauwtje gelopen

do sep 29, 2005 17:20

Volledig duidelijk, thanks!

Nieuwe plaat is besteld en komt morgen binnen.
Dat ik die vervolgens kleiner moet knippen om ze in de originele RVS houder te krijgen, daar kraait geen haan naar.
Een originele blauwe rechthoekigeplaat past zonder aanpassing(Nou ja, hoekjes afslijpen) in je RVS houder achterop. :wink: (Met goedkeuring dat wel natuurlijk...:biggrin:)
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

patje1100
Guru
Guru

do sep 29, 2005 17:35

Wilbert@ heb ik idd precies hetzelfde gehad. De Giulia in perfecte staat maar geen leeuwtje in de plaat....... Levensgevaarlijk. Daar kun je met goed fatsoen niet de weg mee op. Pfffff, stelletje mieren.. ers

MartijnV

do sep 29, 2005 17:55

Hmmm, mijn Bertone heeft 2 weken terug n nieuwe APK gehad, toch ns checken of er wel leeuwtjes op staan hoor, zonder kun je inderdaad echt niet veilig over straat :D

AlfettaQO
Member
Member

do sep 29, 2005 18:17

Wellicht zijn die leeuwtjes bedoeld als diefstalbeveiliging...

Wilbert ARparts
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

vr sep 30, 2005 08:55

Stelletje leeuwentemmers....

@@@: ik kreeg de de plaat niet zonder te knippen in de originele houder. Mijn Giulia komt uit Terni, misschien hadden ze daar kleinere achterplaten? Zonder Leone's? :wink:

@Robin: neem even contact op met de RDW, dat werkt prima:
Toen ik mijn '73 Spider kocht had deze een kenteken uit de jaren 80: 75-ZH-11. Na contact met de RDW hebben zij het originele kenteken bij uitgifte kunnen achterhalen: 84-52-VP. Vervolgens hebben ze dit kenteken weer geactiveerd. Maakt de Spider toch weer een stukje origineler!

Bij import kun je dat oldtimer kenteken aanvragen. Hoe dan ook; die smerige gele platen moeten van je Giulia af!
Wilbert AR Parts
"Life isn't just the front page, ...it's the comics too!"

'72 Giulia Super 1.3, '73 2000 Spider Veloce, '02 156 SW GTA, '17 Giulietta Multiair TCT Super

rjfschmitz
Full Member
Full Member

vr sep 30, 2005 09:46

Okee, perfecte informatie. Ik zoek het nummer even op en ga een belletje maken. Vanmorgen kon ik mijn Supertje weer eens niet laten staan. En ik kon het ook niet laten op met de brulpijp nog een extra rondje door de parkeergarage te rijden (raampje open)

Speaking of raampjes: @ Wilbert. Hebben jullie ook van die viltjes voor tussen de zijraampjes en de alu-stripjes aan de buitenkant. Eentje was redelijk verroest en heeft denk ik al lang in de ruit gekrast. Ik heb deze er snel uit gehaald en voorzien van een tijdelijke kit-oplossing. Zonde van de krassen...
Geïnfecteerd door een Alfa 33 1.3s (1989), daarna chronisch verslaafd aan een rode Giulia Super 1600 (1971 - Scheurijzer) en nu onder permanente behandeling voor het rijden in een Bianco Spino 2-liter Juul (1976 - Reesijzer).

kroehlur

vr sep 30, 2005 09:55

Dat spul kan je ook bij je platselijke onderdelenboer halen op de rol. Het zit ingeklemd maar de uiteinden moet je ws ff kitten.

Helpt je waterdichtheid ook. :wink:

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

di okt 04, 2005 13:44

Zoals te zien is op de foto links is mijn Supertje nog uitgerust met lelijke gele flitslicht weerkaatsende nummerplaten. Van de winter wil ik blauwe platen gaan aanvragen. Alleen, op internet lees ik dat dit via de FEHAC moet, terwijl de garage waar ik hem heb gekocht vertelde dat het rechtstreeks via de RDW ging. Hoe zit het nou en wat kost het?
@RJF: ik wil je niet teleurstellen, maar dat gaat hoogstwaarschijnlijk niet omdat jouw auto in december 1987 op kenteken gekomen is. Omdat ie toen niet klassiek was kreeg de importerende (dat zal het hoogstwaarschijnlijk wel zijn omdat oude kentekens altijd en helemaal in 1987 te achterhalen waren) partij een nieuw nummer.
Deze kun je niet legaal klassiek maken! ook al is de auto van voor 1978.

Zie gegevens RDW:
Voertuigsoort Personenauto
Merk ALFA ROMEO
Handelsbenaming GIULIA 1300 SUPER
Kleur(en) Wit
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 0 cm3
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.

Massa ledig voertuig 1.025 kg
Maximum massa voertuig 0 kg
Massa rijklaar 0 kg
Laadvermogen N.v.t.

Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 0 kg
- geremd 0 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.

Datum eerste afgifte Nederland 7 december 1987
Datum eerste toelating 30 juni 1971
Datum aanvang tenaamstelling 24 september 2005

Vervaldatum APK 23 september 2006

Net als ooit een maatje hetzelfde probeerde als jij nu wilt kan het alleen als de auto orgineel een oud hollands kenteken had. Dat heeft jouw auto niet. :cry:
Dus dan maar donkerblauw spuiten! staat beter bij gele platen :?:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Egbertone
Guru
Guru

di okt 04, 2005 13:50

Datum eerste toelating 30 juni 1971
That's what counts!

Mijn Bert had een kenteken uit 2000 (79-FR-ND) toen ik hem kocht in 2003. Zit nu een historisch kenteken (88-YA-62) op, geen probleem.

rjfschmitz
Full Member
Full Member

di okt 04, 2005 14:11

Ik meen toch ook stellig dat de datum eerste toelating het geldende jaartal is. Hoe dan ook, de mail is twee dagen geleden aan de RDW gezonden. Ze claimen binnen drie werkdagen te antwoorden, dus het antwoord zal snel volgen.

En anders spannen we toch gewoon een rechtzaak aan... :twisted:

Giulia1300ti
Member
Member

di okt 04, 2005 14:32

Net als ooit een maatje hetzelfde probeerde als jij nu wilt kan het alleen als de auto orgineel een oud hollands kenteken had. Dat heeft jouw auto niet. :cry:
Dus dan maar donkerblauw spuiten! staat beter bij gele platen :?:
Ben ik niet met je eens. Mijn Giulia is in 1999 uit Italie geimporteerd (zelfs zonder de benodigde papieren. Een alfa minnende keuringsmeester is wel handig dan.....) en volgens de RDW:

Datum eerste afgifte Nederland 20 juli 2000
Datum eerste toelating 30 juni 1968
Datum aanvang tenaamstelling 20 juli 2000

Ik heb gewoon blauwe platen mogen zetten met kenteken AH-37-47
'68 Alfa Romeo Giulia 1300 TI
'90 Alfa Romeo 33 1.3 -rip-
'83 Alfa Romeo Sud 1.3 SC -rip-

figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member

di okt 04, 2005 14:51

Sterker nog, je kan het bouwjaar (naar beneden toe) aan laten passen indien je dit met (fabrieks)papieren aan kan tonen . Een mailtje van Elvira volstaat overigens niet hiervoor. Papieren van importeur dan wel fabrikant helpen hierbij. Bij bv Landrovers is dit veel toegepast om maar een kenteken voor 1980 te krijgen om de roettest te ontlopen. Landrovers zijn goed gedocumenteerd en kun je een certificaat van bouwdatum dat de RDW accepteert van krijgen.

In dit geval is er sowieso geen probleem, omdat de datum eerste toelating in 1971 is.

Adios, JR

Terug naar “Algemene Technische vragen”