Laten we een praktijktest doen. Wie levert wat slicks.... en een auto... ???

Precies wat ik schreef dus Rav ! Om met gladialen en een iets gepowerde voorwieler te sturen is niet te doen.....En rechtuit in een bocht op een boom is niet bepaald safeIk ben eens met een 33 rechtdoor geschoven (in 1 keer onderstuur zonder waarschuwing, op nat wegdek) en dat had ik te danken aan 1 mm banden voor en betere banden achter....... Ik vond het geen prettig gevoel......en ik ben van mening dat ik met goede banden voorop niet in die situatie terecht was gekomen....maar ja wie ben ik....:
Dat klinkt mij ook het bekendst/best in de oren...Voor de beste banden lijkt mij het beste bij een voorwielaandrijver. BIj een achterwielaandrijver zou achter de betere banden te overwegen zijn.
Dat schreef ik dus ook al. Daarbij heeft het helemaal geen zin om dit met slicks te gaan proberen (zoals eerdere schreven)daar die meestal al glad zijnDe beste banden altijd achter. Wellicht scheidt de discussie zich wat betreft voor-of achterwielaandrijving. Bij een FWD treedt
bijvoorbeeld aquaplanning veel sneller op en merkt men wellicht het veel minder bij een RWD.
Maar rij eens met een 155 met sneeuwkettingen op de voorwielen in de sneeuw. De auto wordt zeer overstuurt....als je echt een verschil
in tractie zal hebben tussen voor-en achteras kun je zeer verrast worden. Aangezien alle auto's of zij nu FWD,RWD zijn
standaard onderstuur hebben, zal berijder veel eerder worden gewaarschuwd en auto's hebben zo'n set up dat het zonder
drama kan aflopen.
HaHaSorry Cees.........maar herhalen kan toch geen kwaad. Ben het ook eens wat betreft dat bij een voorwielaangedreven
met goede achterbanden veel beter uit de slip kan worden gehaald. Door het ontkoppelen herstelt de grip zich weer op
de vooras en gevaarlijk wordt het snel omdat in 99 van de 100 gevallen wordt ge-overcorrigeerd door nog meer in te sturen etc
en mocht zich dan de grip op de vooras herstellen, heb je een behoorlijke lastwissel wat de achterkant weer doet uitbreken. Sorry...weer dubbel.