ja ik zit te veel (eigenlijk alleen) aan de oudere types te denkenDat zou dan toch simpel op te lossen te zijn door op de ene kant van het riemwiel het merkteken op een andere plek te zetten dan op de andere kant. Volgens mij heb ik nog wel een los riemwiel liggen, ik zal zaterdag eens kijken.nokkenashuis kan zo wie zo niet identiek zijn. Dus het markeringteken om de nokkenas op tijd te zetten is ook niet gelijk of te wel 180 graden verdraaid. Ik heb ooit eens die riemwielen bij elkaar gehad en zou toch zweren dat ze hetzelfde zijn. Alleen de ene zit omgedraaid ten opzichte van de ander.
Rens
De nokkenashuizen van de types met hydraulische klepstoters hebben geen merktekens, dat zit in de distributiekap. Er zit ook geen klepdeksel meer op dus die kunnen wel identiek zijn.
Maar mijn idee was dat als ze gelijk zijn dat dan of de distributie aan de verkeerde kant zit of hij zit op zijn kop. Alleen nu bedenk ik me dat de versie met hydraulische klepstoters misschien wel op zijn kop kan zitten, als die symetrisch is. En nu bedenk ik me ook dat de riemwielen van een met hydraulische klepstoters ook anders zijn dan de versie met stelplaatjes. Dus ik denk dat ik iets te snel was met m'n oordeel.

Rens