Dus sensor vervangen?Ja dat komt zeker veel vaker voor.
Die sensoren hebben niet het eeuwige leven en connectoren worden snel slechter met een beetje water en een hoge temperatuur.
Dus sensor vervangen?Ja dat komt zeker veel vaker voor.
Die sensoren hebben niet het eeuwige leven en connectoren worden snel slechter met een beetje water en een hoge temperatuur.
Kijk daar kan ik wat mee! Bedankt Kai!Eerst de weerstand over de twee aansluitpennetjes van die sensor meten.
Bij koude motorzal de weerstand van de sensor ongeveer 4000 Ohm (4K) zijn.
Wanneer het kouder is wordt de weerstand groter, vandaar ook dat als je m niet aansluit (dus weerstand oneindig) het motormanagement denkt dat het HEEL koud is en veels te veel extra in gaat spuiten.
Bij warmer wordende motor neemt de weerstand af. Bij Watertemperatuur van 70 graden is de weerstand nog maar zon 500 Ohm
Je meet de weerstand door de stekker los te halen. Dus niet met aangesloten stekker (parallel) meten.
Als de sensor deze waarden niet ongeveer laat zien: sensor vervangen.
Voor zover ik weet niet, niet door mij in ieder geval en de motor liep goed toen ik aan de revisie begon.OK, dus bij deze temperatuur geeft de sensor de juiste waarden aan?
Is er soms met je Luchthoeveelheidsmeter 'gewerkt'??? Ik bedoel, is het zwarte kapje al eens losgehaald?
Ehmmm, jaja. Er zit gewoon een verdeler op, die kun je toch gewoon met een lamp afstellen?Kijk afstellen moet je dan toch doen met een 4 gastester oid, maarre...misschien staat die luchtklep wel veel te los?
Of het slangetje niet verstopt zit bedoel je?Het slangetje van de vacuumvervroeging ook gesjekt?
Ik ken deze site maar bedankt voor de tip!Kijk ook eens op http://www.oldebottles.com/italiancarspage3.htm mogelijk heb je ook een lekkage in je slangen?
Ja er is aan gelast, maar voor dat ik aan de revisie begon. En toen liep de motor perfect.Is er aan de auto gelast? Zo ja, is toen de computer gedemonteerd geweest? Heb van horen zeggen dat ze daar nogal gevoelig voor kunnen zijn...
Leg dat eens uit a.u.b.?Computer is al gewisseld. Is er wel gelijkmatige toevoer en drukval over de injectoren.
Brandstofdruk is afhankelijk van inlaatspruitstuk druk.
Ik ben het met je eens dat het hoogstwaarschijnlijk een benzine probleem is, de motor verzuipt m.i. maar ja de oorzaak vinden is lastiger dan gedacht.Ik denk aan benzine druk probleem ofwel drukregelaar. Kan verklaring zijn waarom de
warme motor niet wil aanslaan.
Je moet controleren of de motor:
Te veel benzine krijgt en daardoor af slaat of te veel lucht (te weinig benzine)
Begin bij de basis