Vandaag loopt de 33 als een tierelier, vooral dankzij Veur ts! Want laten we eerlijk zijn, als ik zeg: we hebben de carbs gesynchroniseerd. Dan staat er eigenlijk: Veur heeft ze gesynchroniseerd en ik heb onwijs geïnteresseerd zitten toekijken.
Sowieso mijn ogen staan uitkijken in de sleutelruimte daar, want er staat ligt en hangt nogal wat moois!
Zo'n stelletje zie je toch ook niet vaak meer.
Na de ontmoeting op het trefpunt naar de sleutelruimte gereden waar we(lees: de man die wel wist hoe dat moest) eerst de ontsteking eens op tijd hebben gezet, dat liep al een stuk lekkerder.
Hierna de carbs gesynchroniseerd, want gelukkig had elke zijde nog 1 werkende manometeraansluiting. Dat liep al een stuk rustiger. vervolgens stationair op een mooie 900 gezet en weer nagesynchd.
Dat klinkt als tekst korter dan de werkelijkheid, zijn we toch zomaar een paar uur mee bezig geweest.
Toen kwam de tijd om onze eigen weg weer te vervolgen. Ik om te kijken of de afstelling me beviel, hij omdat hij andere verplichtingen had.
Hij had me een korte overzichtelijke instructie gegeven over hoe het beste thuis te komen, ik ben niet zo sterk in instructies opvolgen dus had de navi ernaast aangezet, die al kort daarna een andere route aanwees dan aanbevolen.
Had ik nou maar gewoon geluisterd... Geen idee hoe de navi erbij kwam, maar blijkbaar was de snelste route volgens dat ding (google maps) door centrum de Rijp en Graft.. Afijn, je kunt daar letterlijk je kont niet keren dus doorrijden was de enige optie.
Uiteindelijk zei de navi, hier links en dan het kanaal over, ik links, geen brug? uhhh... navi?
Ah.. daar kwam een pontje aandobberen.. die van akersloot -_-; Naarmate die dichterbij kwam kon ik het bordje lezen. 'Auto+bestuurder 2,50.. portomeniks check, 60 cent en een paperclip.. oh en 5 Leva (Bulgaars).. hmmm..
Verder rijden maar. Hey verrek.. de vuilverbranding van Alkmaar in de verte, nou dan kan ik net zo goed doorrijden voorbij Alkmaar en dan een bakkie halen bij mijn ouders! Gezellig
Oh joh.. Zit aan de ringkant richting Heerhugowaard, nou dan wip ik wel ff langs de garage.
Hey mannen, rare vraag. Mag ik de uitlaatgasmeter even lenen? "Oh, nieuwe carbs er eindelijk op?" Ja tuurlijk man, ga je gang! Trouwens.. spreken jij en je vader af dat jullie elkaar afwisselen ofzo? Die is net weg (mijn vader is de boekhouder daar, misschien een van de redenen dat ik kan komen aanwaaien en de apparatuur mag misbruiken
)
Dat was halverwege het schroeven, begon met 12,6% Co een een lambda van, jawel, 0,6
Lol! uhhh
Al schroevende voort ging het CO omlaag en.. het toerental omhoog? bij 5% ofzo gestopt met aanraken van de motor en mijn weg vervolgd richting ouders, met een mooi stationair toerental van 1500 rpm..
Afijn, kan niet zo heel veel kwaad, ga ik als ik thuis ben wel weer aan rommelen. Rijdende voort herstelde zich een en ander blijkbaar (blok zal wel hebben moeten bijkomen van 3 weken veeeeeeel te rijk roffelen) En het stationair is nu een mooie 1000- 1100.
wat een verschil met een paar weken geleden.
Toen mijn vriendin het meerijden maar wat vervelend vond omdat ze moest plassen van het geschud op stationair
Veur, onwijs bedankt voor je tijd. Je kennis en je aandacht!