za apr 13, 2019 13:30
Ik zou gewoon even een strobocoob erbij pakken en controleren of de ontsteking goed staat bij stationair toerental en of hij vervroegt als het het toerental verhoogd. Dan weet je het zeker. Het draadje tussen de bobine en de verdeler zal het probleem niet zijn, als je een draadje hebt van minimaal 0,5mm2 gaat dat altijd goed.
Wat er al eerder staat is het belangrijkste, wat heb je gedaan waarna het anders was. Als de compressie goed is blijven er niet veel zaken over.
Ik zou ook even de benzineopbrengst controleren. Gewoon de slang van de carbs eraf en in een fles hangen, Even bobinekabel eraf dat de auto niet aanslaat dan starten en kijken kijken of de benzineflow constant blijft.
Ik heb een keer een dergelijk probleem gehad. Dat zat in het benzinefilter dat aan de zijkant van de motor tegen de balk zit. Dat filter zat grotendeels vol met rommel. Stond de auto stil dan kwam er genoeg door, ging je rijden dan zoog hij alle rommel tegen het filter en kwam er bijna geen benzine meer door. Dan begon hij te haperen. Dus dat filter goed schoonmaken kan nooit kwaad.
Succes
Giulia Super 1.6 (2.0) & Spider 1750
Gehad: Sud Giardinetta, Sud 1.5 TI, en vele ander Sud-jes, Giulia's, Spiders en een Duetto. Alfetta's, 33's, 155 2.0 Sport (wat een auto!) en een 156. En bijna alles in Bi-Fuel uitvoering.