Ciao Alfisti,
Momenteel ligt de uitlaat los onder mn 75 om de pakkingen tussen spruitsuk en blok en spruitstuk en middendemper te vervangen maar die wil ik er toch weer zsm onder zetten. De bouten die er van af komen zijn toch enigszins "afgekant" door al het brute geweld dat we er op los hebben moeten laten om ze uberhaupt los te krijgen, dus die wil ik graag vervangen.
Nou heb ik mij laten vertellen dat je daarvoor het beste koperen bouten kunt gebruiken omdat die met de uitlaat zelf mee uitzetten als die warm wordt. Nou was ik gisteren in de ijzerhandel en daar bezwoeren ze me dat koper te zacht zou zijn en dat ik zelfs volgens de wet stalen bouten moest gebruiken. De bouten die van de aansluiting bij het blok afkomen zijn toch echt van koper, die bij de aansluiting tussen middendemper en spruitstuk volgens mij ook.
Wie weet er (uit ervaring) wat het beste werkt? Is er ook een intelligentere manier om spruitsuk en demper te verbinden? Nu zat dat vast met een moer-bout verbinding maar dat is dus een hoop ellende om die los te krijgen (een kant blokkeren en andere kant schroeven). Twee zaten er trouwens vast met een inbus schroef, hoe moet het officieel?
Bvd!!!!