Inderdaad een leuke site, maar hier ben ik het toch niet mee eens:
"Er zijn ook schokdempers waarbij je de hardheid kunt instellen d.m.v. een draaiknop. Dit komt rechtstreeks van de Formule 1, hierbij gaan de rijkwaliteiten er fantastisch op vooruit. Hierbij kun jezelf uitmaken hoe laag je auto komt. Zet je hem op een normale dagelijkse stand of moet hij super laag zijn voor op een meeting! Schroefsets zijn er van verschillende merken. In principe is het zo hoe stugger de schokdemper, hoe beter het weggedrag maar hou wel rekening met wat minder comfort."
Hier worden schroefsets en instelbare dempers door elkaar gehaald. Het instellen van de demper heeft geen invloed op de wagenhoogte, die wordt door de veer bepaald. Bij een schroefset verplaats je de veerschotel op de veerpoot waardoor de hoogte van de auto verandert.
Om even in te haken op de oorspronkelijke vraag van dit topic:
een rode koni kun je nastellen, hiermee hef je de slijtage van de demper op.
een gele koni kun je instellen, je verandert de mate van demping en dus de 'hardheid' van de demper.