He hallo,
Het begon allemaal met een 33 uit '92 die ik voor een prikje kocht in 2003 om even de winter door te komen om op m'n werk te geraken. Edoch, sindsdien verkies ik mijn 33 als primaire auto boven mijn Sjopel Bastra omdat ik het Alfa virus opgelopen heb.
Nu, de geschiedenis van de auto beperkt zich tot het terminaal geheugen van m'n inmiddels bejaarde buurman, waar ik de auto van kocht.
Als het budget het toelaat wil ik de 33 best serieus technisch opfrissen beginnend met een distributieriem & spanrollen. In de buurt is er een betrouwbare merkloze garage waar ik eventueel terecht zou kunnen (die dus goedkper is dan de officiele dealer), maar in het verleden heb ik bij andere garages vaak gehoord dat een Alfa (33?) vaak een speciaal geval is met zijn boxer, techniek en weet ik veel wat. Nu las ik laatst ergens dat er misschien ook speciaal gereedschap nodig is.
Klopt dat? Want ik wil niet dat die garagist de handel half open gooit om dan tot de vaststelling te komen dat hij de nodige tools mist?
PS: hebben jullie richtprijzen (riemen + werkuren) van een distriebutieriem wissel voor een 33 ?