Ik denk dat je de knak en tik bij wegoneffenheid moet zoeken in de stabi eindstukjes - tussen stabi en voorpootbevestiging.
(kun je checken door deze kortstondig los te koppelen en weg te hangen van de stabi (en boven laten zitten) Die eindstukjes met een tyrap vastzetten en proefrijden. is het weg dan Is de klapper van een eindstuk of de bevestiging van de stabi zelf - Stabi zelf is met losgekoppelde eindstukken weer goed te controleren op te ruime bevestigingen die kunnen klapperen.
Toch heeft het zo in theorie weinig te maken met het schavend geluid...Ik heb bij JTD wel eens een versleten ophanging aan bakzijde gezien zodat het aansluitstuk van de aandrijfas slijpte bij belasting tegen de bevestigingstukken van de draagarm (

)
Als het vliegwiel eraan is dan merk je zodra je de koppeling lichtelijk gaat belasten een slag (trilling) in het koppelingspedaal.
ook komt de auto dan wat bibberend in beweging. Uit jouw verhaal op te maken heb je daar ook geen last van.
Wellicht heeft jouw garagist alle ophangpunten gecontroleerd en niet alleen de koppeling vervangen?
Koppeling vervangen - dus bakolie ook (want aandrijfassen los) want ik ga ervan uit dat je geen beuner als reparateur hebt.
Dus hebben zij ook niets gemerkt aan interne bakschade - hebben zij de bak ook gecontroleerd...
Bekijk (of laat het doen) toch alle ophangpunten goed. Laat je garagist desnoods proefdraaien met wielen los in 5 op de brug.... Ik weet het: niet heilig want onbelast dus zullen een aantal zaken als torderen van de motor niet echt voorkomen maar wie weet kan er toch iets gezien worden...
In ieder geval is een schavend geluid toch altijd ergens terug te vinden en ik ben van mening dat een goede garagist (alfakenner) dat moet kunnen triggeren. helemaal als je bij de auto bent en niet op het beeldscherm zoals wij
