dutchi3

33 start niet meer...

di sep 13, 2005 19:33

hulp,

Vanochtend starte mijn 33 niet meer.. even aanduwen en gaan! maar toen ik weer naar huis wilde gaan weigerde hij weer te starten.

Eerst hoorde ik alleen 2 luide tikken nu geeft hij niet 1 kick meer tijdens het omdraaien van de sleutel>

aanduwen gaat nogsteeds prima,maar met de sleutel starten doet hij niet meer.

Is dan zeker de startmotor?! is die makkelijk te vervangen? :(

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: 33 start niet meer...

di sep 13, 2005 19:42

Accu nog wel frisjes ?

Koen
Advanced Member
Advanced Member

di sep 13, 2005 20:40

Als het de startmotor is, die is makkelijk zelf te vervangen.

Best kan je wel inlaatspruitstuk verwijderen, dan kan je overal makkelijker aan. Heb het zelf al op die manier gedaan en ook 1 keer zonder het inlaatspruitstuk te verwijderen, dan zit je toch effe te kl*ten.

Als ie niks wil doen, en je tikt even op de startmotor, wil ie dan wel starten of niet?
Alfetta GTV 2.0
Giulia Nuova
Ducati Monster S4R
Gehad: Alfa 33 1.7 ie
------------------------------
First Rule of Italian Racing: What's behind you, is not important !

dutchi3

di sep 13, 2005 20:53

Accu is nog goed, lichten alles werkt nog op volle toeren! ook met licht aan de sleutel gedraaid, bij te weinig accuspanning zouden ze dan moeten dimmen (in iedergeval ff schokken) maar ze blijven op volle sterkte.

MMm, zal morgen ff op zoek gaan naar een nieuwe ouwe startmotor..

bedankt zover voor de tips 8)

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: 33 start niet meer...

di sep 13, 2005 21:04

Als het de startmotor is, die is makkelijk zelf te vervangen.

Best kan je wel inlaatspruitstuk verwijderen, dan kan je overal makkelijker aan. Heb het zelf al op die manier gedaan en ook 1 keer zonder het inlaatspruitstuk te verwijderen, dan zit je toch effe te kl*ten.

Als ie niks wil doen, en je tikt even op de startmotor, wil ie dan wel starten of niet?

Nee nou even serieus: ga niet meteen dure startmotoren vervangen....Probeer de volgende keer eens met startkabels. Doet ie 't dan ook prima, dan is er niks mis met je startmotor, maar is je accu stuk. Denk erom: hulpauto aansluiten en even 10 minuten stationair laten lopen. Zo laadt de helper jouw accu ook al een beetje bij, hoeft niet alle startcapaciteit over de startkabels te gaan. (als je accu echt volledig overleden is, maakt 't weinig uit natuurlijk ;).
Laatst gewijzigd door Michel op di sep 13, 2005 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

di sep 13, 2005 21:07

kan ook zijn dat het startrelais moe is

even een relais ertussenzetten dat hij sowieso altijd 12v krijgt en er is niks meer aan de hand.

het contactslot kan ook dood zijn
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Rees Cees

di sep 13, 2005 21:25

voor 10 eurie heb ik nog wel een starter liggen van een 33 (als de jouwe stuk is)

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di sep 13, 2005 21:28

kan ook zijn dat het startrelais moe is

even een relais ertussenzetten dat hij sowieso altijd 12v krijgt en er is niks meer aan de hand.

het contactslot kan ook dood zijn
Voila. bovenstaande behoort ook al tot de mogelijkheden. En dit keer gepost door een boxer expert. :thumbs: Daarom is die 33 workshop van Rees Cees een mooi initiatief. en nou ga ik eens een keer muggeziften....de laatste tijd worden hier veel huis, tuin en keukenprobleempjes gepost (niks mis mee, dient dit forum ook voor), maar er worden soms veel te veel, verschillende, oplossingen gegeven door verschillende mensen. Iemand die door het bos de bomen niet meer ziet, gaat dan al snel op zoek naar een nieuwe startmotor of versnellingsbak en komt bedrogen uit als het probleem toch niet opgelost blijkt te zijn..... Dure, nutteloze ingrepen. We moeten er eens rekening mee gaan houden dat niet iedereen alles afweet van auto's (en da's zeker ook niet erg) en soms blindelings gaat geloven wat men hier schrijft. En da's in veler gevallen niet altijd de juiste oplossing, vooral omdat de mensen hier achter hun scherm ook niet in staat zijn een juiste diagnose te stellen. Er zijn hier experts, maar ook mensen die behoorlijk wat weten, mensen die een beetje weten en al de rest. Maar iedereen doet z'n zegje en dat kan volgens mij in de toekomst tot gevaarlijke situaties leiden. (Niet hier, hier kan alleen maar onnodig geld worden uitgegeven aan niet defecte vervang onderdelen, maar da's evenmin leuk)
Dus: vooraleer onnodig dure onderdelen gaan vervangen worden, stel een sluitende diagnose. Indien je daartoe zelf niet in staat bent (komt bij mij ook nog ZEER veel voor), laat het dan door iemand anders doen. En pas DAN kan geschreven worden, door zij die het weten, hoe wat waar en wanneer....
Maar dat gooien naar de juiste oplossing met als inzet de diepvriezer of de droogkast als hoofdprijs, is geen goed idee.

Voila, nou heb ik ook eens stof tot discussie geleverd.....Ik voel dat hier nog veel reactie op gaat komen. Misschien stof voor een nieuw topic, want hier heeft Dutchi natuurlijk niks aan ;) Maar ik moest 't toch even kwijt.

Rees Cees

di sep 13, 2005 21:31

of topic:

Michel, maak je niet zo druk. doe ik ook niet meer. :wink:

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

di sep 13, 2005 21:37

Ja wat dan? Iedereen moet zijn mond houden want misschien gaat Dre of Remco S nog iets posten ???

(No offense natuurlijk)

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di sep 13, 2005 21:41

Nee, zo bedoel ik dat zeker niet, Maarten ! Maar gissen is ook geen oplossing. Het KAN de startmotor zijn hier, maar ik las dat Dutchi morgen op zoek trekt naar een nieuwe starter, en dat kan niet de bedoeling zijn. Zo'n ding kost je bij de onderdelenboer tussen de 60 en de 100 €. en de kans dat ie hier stuk is, is 1 op 10 ?

Rees Cees

di sep 13, 2005 21:41

Ja wat dan? Iedereen moet zijn mond houden want misschien gaat Dre of Remco S nog iets posten ???

(No offense natuurlijk)
ik begrijp Michel zijn probleem. wat hij zegt ben ik het ook mee eens. vage problemen oplossen dat doe je met een vraagbaak of zo iets (meestal achterin dat boek). je kunt wel 100 dingen benoemen waarom een auto niet wil starten het kan overal aan liggen (vaak ook de bestuurder).

PS ik weet meer van een 33 dan Dré lekker puh.

Andretti Molletti

di sep 13, 2005 21:49

Ja je kan ook een echte Alfa kopen met achterwiel aandrijving en een serieuze 4 cilinder Nordmotor met Turbo... of een 6 cilinder...

Alleen kan Cees je dan niet meer helpen als i t niet meer doet... ;)

(PS zaten jullie op zo'n antwoordt te wachten??)

:shock:

Rees Cees

di sep 13, 2005 21:51

Ja je kan ook een echte Alfa kopen met achterwiel aandrijving en een serieuze 4 cilinder Nordmotor met Turbo... of een 6 cilinder...

Alleen kan Cees je dan niet meer helpen als i t niet meer doet... ;)

(PS zaten jullie op zo'n antwoordt te wachten??)

:shock:
JA

een achterwielaandrijver is een voorwiel aandrijver met meesturende achteras :lol:

Andretti Molletti

di sep 13, 2005 21:51

Is het nou zo ontzettend moeilijk om:
1 de spanning van de accu tijdens het starten te meten...
2 de spanningsval over de plus naar de startmotor
3 de spanningsval over de massa
4... en tenslotte de spanningsval over de plus naar de +50 van de startmotor??

Als je al die waardes hebt en er is er eentje veel meer dan 0,5 Volt dan heb je de slechte bedrading/deel gevonden...
Is alles goed dan is je startmotor helaas overleden...

Autotechniek is zo simpel... en elektro nog veel meer!!!

:twisted:
Laatst gewijzigd door Andretti Molletti op di sep 13, 2005 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Algemene Technische vragen”