kan ook zijn dat het startrelais moe is
even een relais ertussenzetten dat hij sowieso altijd 12v krijgt en er is niks meer aan de hand.
het contactslot kan ook dood zijn
Voila. bovenstaande behoort ook al tot de mogelijkheden. En dit keer gepost door een boxer expert.

Daarom is die 33 workshop van Rees Cees een mooi initiatief. en nou ga ik eens een keer muggeziften....de laatste tijd worden hier veel huis, tuin en keukenprobleempjes gepost (niks mis mee, dient dit forum ook voor), maar er worden soms veel te veel, verschillende, oplossingen gegeven door verschillende mensen. Iemand die door het bos de bomen niet meer ziet, gaat dan al snel op zoek naar een nieuwe startmotor of versnellingsbak en komt bedrogen uit als het probleem toch niet opgelost blijkt te zijn..... Dure, nutteloze ingrepen. We moeten er eens rekening mee gaan houden dat niet iedereen alles afweet van auto's (en da's zeker ook niet erg) en soms blindelings gaat geloven wat men hier schrijft. En da's in veler gevallen niet altijd de juiste oplossing, vooral omdat de mensen hier achter hun scherm ook niet in staat zijn een juiste diagnose te stellen. Er zijn hier experts, maar ook mensen die behoorlijk wat weten, mensen die een beetje weten en al de rest. Maar iedereen doet z'n zegje en dat kan volgens mij in de toekomst tot gevaarlijke situaties leiden. (Niet hier, hier kan alleen maar onnodig geld worden uitgegeven aan niet defecte vervang onderdelen, maar da's evenmin leuk)
Dus: vooraleer onnodig dure onderdelen gaan vervangen worden, stel een sluitende diagnose. Indien je daartoe zelf niet in staat bent (komt bij mij ook nog ZEER veel voor), laat het dan door
iemand anders doen. En pas DAN kan geschreven worden, door zij die het weten, hoe wat waar en wanneer....
Maar dat gooien naar de juiste oplossing met als inzet de diepvriezer of de droogkast als hoofdprijs, is geen goed idee.
Voila, nou heb ik ook eens stof tot discussie geleverd.....Ik voel dat hier nog veel reactie op gaat komen. Misschien stof voor een nieuw topic, want hier heeft Dutchi natuurlijk niks aan

Maar ik moest 't toch even kwijt.