alleen bij het remmen natuurlijk
Ik heb eigenlijk geen problemen met de remmen alleen dat ze voor mijn gevoel zachter worden en dat dit waarschijnlijk veroorzaakt wordt door de flexibele remslangen aan de voorkant. Ben echter op zoek naar voors en tegens van het gebruik van staalommantelde remslangen uit praktijk voorbeelden

.
Ook bij het remmen blijft de druk gelijk aan normale slangetjes...
er zijn eigenlijk geen tegens... hooguit dat je doceerbaarheid terugloopt maar dat heb ik nog nooit gemerkt...
Daarnaast zou je pedaal meer bewegen omdat de demping van je slangetjes wegvalt... ook dat is in de praktijk niet merkbaar.
Kan me niet voorstellen dat deze leidingen alleen invloed hebben dat je een minder doceerbare rem krijgt. Dat is volgens mij net wat je niet wil hebben als je flink het gas erop zet en dus regelmatig flink wil afremmen

. Het lijkt mij doordat je minder drukverlies hebt, je juist harder kan remmen met dezelfde remslag van je pedaal. Hiernaast denk ik dat je meer remkracht over houdt als je echt aan het vegen bent en je remblokken faden.
Dus klopt het als ik zeg meer remkracht bij geen fading en nog steeds goede remkracht/vertraging bij fading en bovenal, is het de investering waard?