AlfettaQO
Member
Member

Oliedruklampje Alfetta

za dec 03, 2005 19:12

Van mijn kant ook eens een vraag over het oliedruklampje.

Bij het ombouwen van de 75 klokken in de Alfetta blijkt het oliedruklampje niet te functioneren. Oliedrukmeter werkt naar overigens naar behoren. Lampje zelf is o.k. Eigenlijk tegen beter weten in de oliedrukmeter van de Alfetta ingebouwd, maar ook dit heeft geen effect. Als ik via de achterkant van de printplaat bij het lampje massa maak gaat het lampje wel branden. M.i. ligt het dan voor de hand dat de oliedrukschakelaar kaduk is. Ik kan deze echter niet ontdekken???? De massa van het lampje gaat naar pin 1 van de rode connector op de klokkenwinkel. Pin 1 heeft een groen-grijze draad (conform schema). Deze draad kom ik bij het blok nergens tegen.

Op de tekening het blok van een 75. Het lijkt wel of de drukschakelaar (0.2235.0) achter de startmotor verstopt is. Kan dit of ben ik wellicht appels met peren aan het vergelijken? Echter dan nog blijft de vraag: waar loopt die draad?

Afbeelding

Marco

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Oliedruklampje Alfetta

za dec 03, 2005 19:47

achter de startmotor ?

de oliedrukschakelaar is toch gemonteerd aan de andere zijde ongeveer schuin boven de dynamo ?

de oliedrukzender is gemonteerd boven de startmotor als ik het goed heb
156

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

za dec 03, 2005 21:07

Klopt. Je ziet het plaatje verkeerd om ! Al die tapeindes zitten op de distr. kant

AlfettaQO
Member
Member

za dec 03, 2005 21:39

Ik kom toch nog eens terug op mijn vraag. Mijn vraagstelling in combinatie met de tekening is niet de meest gelukkige geweest. De oorspronkelijke vraag werd ingegeven doordat ik zowel aan de linker- als rechterkant van het blok de oliedrukschakelaar én grijs-groene draad niet kon vinden. Dit betekent dat ik of over de visuele vermogens van bijvoorbeeld de heer S. Wonder beschik of dat er iets aangepast is. Ik denk dan aan de ombouw van 2.0 naar 2.1.

De grijs-groene draad heb ik inmiddels gevonden en zat verborgen onder het reservoir voor de ruitenwisservloeistof. Draad verbinden met de massa en het lampje op het dashboard licht op. Op de plaats waar volgens mij de oliedrukschakelaar moet zitten is e.e.a vakkundig dicht gemaakt. Dit is als het Alfetta-blok op dat punt vergelijkbaar is met het blok van de 75. Iemand een idee of dit destijds gebruikelijk was bij een dergelijke ombouw? De Alfetta is o.m. voorzien van een Racimex oliekoeler, maar of dit hiermee verband houdt (mij ontbreekt hiervoor overigens de theoretische kennis)?

Ik zal eens een foto posten i.c.m. de tekening.

Marco

AlfettaQO
Member
Member

di dec 06, 2005 19:03

Zie vraag hierboven.

Afbeelding Afbeelding

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

di dec 06, 2005 19:10

Oh ja, gek zeg, lijkt wel of er nooit een gat in is geboord ??

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di dec 06, 2005 22:54

Erg vreemd! :o Dit heb ik nog nooit gezien, maar anderen misschien wel??????? :?
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di dec 06, 2005 23:00

vreemd....daar zit dus oliedrukschakelaar voor lampje bij mijn 116 blok ..... dichtgelast oid ?
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Oliedruklampje Alfetta

di dec 06, 2005 23:12

vreemd....daar zit dus oliedrukschakelaar voor lampje bij mijn 116 blok ..... dichtgelast oid ?
of produktiefout? :blue_lol:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

AlfettaQO
Member
Member

di dec 06, 2005 23:27

Ik kom er zelf ook niet uit. Wellicht dat ik bij Savali nog iets los kan peuteren.

Terug naar “Algemene Technische vragen”