Flushen doe je met een speciaal spoelmiddel, een agressief goedje hetgeen je vlak voor de verversing aan de olie toevoegd. Ca 10 min laten draaien of onder matige belasting rijden en daarna verversen. Spoel het blok daarna nog 2 keer met goedkope Aldi/lidl olie, en tussentijds weer ff minuutje laten draaien en schroef er daarna pas nieuw filter op en ververs de complete caterinhoud. Ik ben hier zelf trouwens GEEN voorstander van doordat je het risico loopt dat er heel veel residu uit je carterpan en de cilinderkop wordt opgelost. Je loopt het risico dat je motor inwenidig een "infarkt"krijgt.
Het spul is er van Winn's en JB, en mogelijk nog wel meer merken. Die van JB werkt perfekt, maar nogmaals: Ik zou het niet doen bij een oud blok. Je hebt geen weet wat er los kan komen...
@Dre: Vanwaar die 20w. Een halfsynteet zakt niet zo vlot "onderuit" om het maar ff plat te zeggen dan de oude minerale olie. Je hebt dus ook met een 15 w bijna geen grenssmering omdat de smeerfilm behoorlijk taai is. Zelfs het omgekeerde zou met de moderne olien wel eens het geval kunnen zijn. Voordeel van een 15 W is iig dat je druk sneller is opgebouwd. Met een 20 W ben je mi dus in het nadeel.
Dat inlopen is idd waar: Gebruik daarvoor geen volsyntheet, maar ca 1000/1500 km een Aldi/Lidl olie gaat prima/is goed genoeg.
Er is ook speciale inloopolie zelfs, die heeft specificaties waar je nog geen opwindautootje mee zou willen smeren
