Voor de fotoliefhebbers; in dit antwoord werk ik met thumbnaills om het bericht klein te houden. Een klik op de foto en je krijgt vergrotingen met dank aan picturepush.
Het was zo ver. Het interieur kon er terug in. Ik moest wachten met het bankstel omdat het hemeltje nog in reparatie was, Stanley heeft het hemeltje uiteindelijk teruggebracht, het duurde zo lang omdat ik persé zwarte bekleding wilde hebben en niet een donkere grijstint. En dat blijkt lastig te zijn. Ook is Stanley zo goed geweest het doorzakken wat in de hemel zelf zat (naast de totaal losgelaten originele stof) op te lossen met een stuk stevig karton. Stanley gaf aan dat hij de rondingen erg lastig vond te bekleden.
Bij het monteren ook meteen de langsliggers en de nieuwe (Nog bedankt yuri, da's zo's 2 jaar geleden dat ik ze van je betrok) met cockpitspray behandeld. Het resultaat mag er wezen!
Vervolgens heb ik het (ook met behulp van Stanley) gerepareerde bankstel en deurpanelen geinstalleerd. in reactie op het bericht van broerJan M; de glijders klopten bij mij ook niet. Ik denk dat Stanley bij het in elkaar zetten van de stoelen wat plaatjes heeft verwisseld tussen de oude en de nieuwe stoelen. Hierdoor zaten de glijders voor en achter met verschillende breedtes gemonteerd. Omdat ik wilde installeren heb ik niet gekozen bij Jan M de plaatjes te gaan wisselen doch met behulp van de boorstandaard en extra moertjes de plaatjes te "verbouwen". Daarbij meeteen de bestuurdersstoel zo ver mogelijk naar het midden toe geplaatst. Over he resultaat benik ook zeer tevreden.
Lang geleden had ik ook al ergens in Delft, vlak bij de TU, bij een paar Alfahobbyisten een "nieuwe" hoedenplank gehaald. Ik herinner me nog dat ze een 1.8 turboblok in een Bertone aan het lepelen waren. Ik ben benieuwd hoe dat is fagelopen. De originele met de grote vierkante luidsprekers zag er nier meer uit. Uiteraard zit die er ook nu in.
Het klokkenspel moet ook nog geinstalleerd. In verband met de motorplannen is het belangrijk dat ik één en ander in de smiezen kan houden zoals een nauwkeuriger meting van de turbodruk dan de standaard turbodrukmeter. Voorts wil ik graag de olietemperatuur kunnen monitoren alsmede de benzinedruk. Dat moet allemaal in het radiogat komen. Dat gat zit te diep en je kunt dan de meters niet zien. Dat wilde ik oplossen met een combi van DIN inbouwhandel uit de automaterialenzaak. Maar dat ziet er weer niet netjes afgewerkt uit. Heeft iemand reeds een oplossing hiervoor bedacht?
Last but not least ben ik er na een jaar twijfelen uit; de wielen worden donker. Anthraciet gaat het worden. Daar blijkt weer een grote keuze in te zijn. Ik wil ze echt donker, tegen zwart aan. Wordt vervolgd. Toch nog even een zielig plaatje toegevoegd.