Als het zo is dat dit lager eerder vervangen is geweest en nu gelijk weer stuk loopt, zou ik als ik een louche handelaar was echt geen geld en tijd uitgeven aan olie en schoonmaken. Gewoon lagertje er in, hop dicht en verkopen dat ding.maarre, als ie los is geweest voor een nieuw lager is dat zeker meer dan een jaar of 20.000 km geleden want de olie was zwart als de kachel.
en als ze al eerder een lager hadden vervangen, hadden ze ook het carter wel even schoongemaakt.
Ik zie 2 min of meer complete lagerschalen op je foto en een boel gruis wat volgens mij minstens 2 lagerschalen aan materiaal is. Het kan natuurlijk zijn dat de foto's die illusie geven, maar zoveel "scherven" heb ik nog niet van 1 kapotte lager zien komen die er nog tussen zat.
Mocht dit nou echt een nieuwe schade zijn, dan heeft deze auto of heel lang stilgestaan met vuile olie, of heel weinig onderhoud gehad en is er nooit hard mee gereden de laatste jaren. Vieze olie, vol oliefilter en op de snelweg met goed blazen komt er vuil in je krukas omdat het niet door je oliefilter gefilterd wordt. Resultaat is een verstopping, geen smering voor je krukaslagers en de boel stuk.
Die krukas moet er sowieso uit om te kijken of het revisiebedrijf hem nog gepolijst krijgt. Als ze dat lukt, moeten de oliekanalen dus ook gespoeld. Ik denk dat je dan beter een ander blokje of een andere auto kan gaan halen, dat gaat je minder kosten...