Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

RE: Grotere wielen & remmen voor de Sud

di aug 24, 2010 22:47

Zwarte raamstijlen en regengoten versus carosseriekleur en gepolijst RVS.
Weet iemand trouwens of je die RVS regengoten er makkelijk zonder beschadigen afkrijgt, anders doe ik ze weer afplakken bij het spuiten.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
giardinetta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: vr jan 30, 2009 09:54
Locatie: fine del bosco

RE: Grotere wielen & remmen voor de Sud

di aug 24, 2010 23:18

Gewoon een setje van allebei,is allemaal vrij simpel uit te wisselen.
Hartje,deurlijsten ,daklijsten,deursloten.
Ik zelf zou chroom doen denk ik.

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

RE: Grotere wielen & remmen voor de Sud

di aug 24, 2010 23:28

Ha, die eerste regel van mijn vorige bericht hoorde nog bij zoek de verschillen, want ik had eigenlijk al besloten alles zijdeglans zwart te laten.
Maar de regengoot langs de voorruitstijl zit gepopnagelt (ik moet elke keer dikkere ponagels gebruiken) en het achterste deel zit aan het plastic ventilatierooster, maar het deel langs het dak kun je er zo afwippen? Heb ik eigenlijk nooit geprobeerd.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
giardinetta
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: vr jan 30, 2009 09:54
Locatie: fine del bosco

RE: Grotere wielen & remmen voor de Sud

di aug 24, 2010 23:43

Ja,dat gaat vrij gemakkelijk eraf,kan je het meteen na het spuiten terugmonteren met tectyl eronder.

kloekloek
Newbie
Newbie
Berichten: 28
Lid geworden op: do sep 03, 2009 09:45
Locatie: Roermond

Re: RE: Grotere wielen & remmen voor de Sud

wo aug 25, 2010 09:12

De meeste 156's die te koop staan voor een paar honder euro hebben inderdaad schade aan het blok. Met te weinig olie rondgereden, distributie niet gedaan etc. Daar zijn deze blokken hartstikke gevoelig voor.
Mooiste is eigenlijk een v6 blok erin hangen. Zijn er voldoende te krijgen, en bovendien moeilijker kapot te maken dan een ts blokje.

edit: Bij ATS vd Wiel liggen nog een paar blokjes klaar, maar zijn wel redelijk aan de prijs..


klik
Bedankt voor de link, deze prijzen had ik ook al in de gauwigheid op de duitse ebay gezien. Feit dat veel blokken kapot gaan drijft natuurlijk de prijs op van goede gebruikte. Komende tijd hebben veel van de 1e 156 hun economische levensduur bereikt en zal wel meer aanbod komen. Maar een V6 is misschien toch wel interessant, klinkt veel beter ik weet nog van 10 jaar geleden dat iemand in de buurt een geheel afgetrapte GTV6 had maar als die optrok klonk het hemels, zag je de mensen kijken zo´n strak geluid uit een gedeukte roestbak. Wat is eigenlijk de mooiste V6, de trekkracht van een 3.0 heb ik niet nodig dus als een 2.5 mooier loopt en hogere toeren aankan zou ik die willen. En omkeuren naar V6 is geen probleem ook al is de auto nooit zo geleverd, kijken ze alleen of het deugdelijk eruit ziet dan, ook een proefrit? Off topic maar ja is mijn topic haha maar is iets voor de lange baan, denk dat ik van de MC maar eerst de kop eraf haal en ik verdenk een uitlaatklep, nieuwe kleppen en zetels opnieuw slijpen, is ie tenminste weer mobiel.
Het mooiste is een 3.0 met 3.2 nokkenassen. Maar daar hangt wel een prijskaartje aan natuurlijk. Volgens mij heeft het niet zoveel zin om andere nokkenassen in de 2.5 te leggen.
Mijn 2.5 is voorzien van 48 mm inlaatbuizen en bij squadra gechipt en zit nu ongeveer op 211 pk en 242 Nm. Loopt hard zat. Ik kan doortrekken tot 7000 toeren 8)

Je bent handig, dus je kan ook even bellen met ATS of hij een blok heeft liggen met nog wat werk. Wellicht dat dat wat kan schelen in kosten.

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

Re: RE: Grotere wielen & remmen voor de Sud

wo aug 25, 2010 10:34

Mijn 2.5 is voorzien van 48 mm inlaatbuizen en bij squadra gechipt en zit nu ongeveer op 211 pk en 242 Nm. Loopt hard zat. Ik kan doortrekken tot 7000 toeren 8)
Wel, mocht je ooit schade ofzo hebben aan je 156 (wat natuurlijk niet te hopen is :twisted: ) neem ik je blok en bak wel over. Maar is een project voor over 1-2 jaar.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

RE: Grotere wielen & remmen voor de Sud

wo aug 25, 2010 22:06

Ik heb besloten de Azevs zonder bout deksels te laten, met deksels ziet een beetje soft uit. Als naafkapje bleek de dop van een Gamma eigen merk spuitbus precies te passen (58 mm) en daar 50 mm emblemen voor besteld. Het pikje met boutgaatje voor het deksel stoort niet echt dus kan blijven zitten.
Afbeelding
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

RE: Grotere wielen & remmen voor de Sud

wo aug 25, 2010 22:09

Het is een heel gepriegel om de horizontale carroserie naad goed te krijgen en de overgang van wielrand naar scherm, enige onregelmatigheden hier vallen direct op als er lak op zit.
Afbeelding
Afbeelding
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

kloekloek
Newbie
Newbie
Berichten: 28
Lid geworden op: do sep 03, 2009 09:45
Locatie: Roermond

Re: RE: Grotere wielen & remmen voor de Sud

vr aug 27, 2010 12:46

Mijn 2.5 is voorzien van 48 mm inlaatbuizen en bij squadra gechipt en zit nu ongeveer op 211 pk en 242 Nm. Loopt hard zat. Ik kan doortrekken tot 7000 toeren 8)
Wel, mocht je ooit schade ofzo hebben aan je 156 (wat natuurlijk niet te hopen is :twisted: ) neem ik je blok en bak wel over. Maar is een project voor over 1-2 jaar.
Op het 156 forum biedt nu iemand zijn v6 blok los aan. Volgens hem zou de waterpomp gaar zijn. Niet duidelijk wat dat met de rest van het blok heeft gedaan ;-)

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6728
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Grotere wielen & remmen voor de Sud

vr aug 27, 2010 15:39

Er is vast een reden waarom hij het niet meer ziet zitten.
(alhoewel de waarde van een 156 (V6) flink daalt)
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

RE: Grotere wielen & remmen voor de Sud

wo sep 01, 2010 22:32

Nog veel werk te verrichten.
Ik kan wel vertellen over hoe ik om 4 uur ´s morgens naar mijn werk moest op de fiets, terwijl er een bijbelse zondvloed gaande was, dat ik toen onderweg een lekke band kreeg, dat ik een reserve bij me had maar dat het pompje kapot ging, dat ik bij een tankstation was met luchtpomp maar dat daar 50 cent in moest en ik had alleen 20 of een euro, dat ik dan maar zo verder ging, dat de binnenband naar buitenkwam en vastliep in de ketting, en dat ik toen nog 12 kilometer op alleen een losse buitenband afgelegd heb maar dat is offtopic en sommige andere Alfisten hebben ergere dingen meegemaakt. Hopelijk een maandje goed weer nu want zolang heb ik nog zeker nodig voor ik weer een rijklare Sud heb, rijklaar wil niet zeggen geheel klaar want bumpers en voorspoiler en interieur en verder afwerking worden gedaan als ik ´m weer op de weg heb.

Ruiten en deuren eruit. Het ruitframe was nog steeds roestvrij en dat 12 jaar na mijn oorspronkelijke reparatie, goedzo. Alleen de gaten van de ruitewissers waren te slap, daar had ik in het verleden de roest afgeslepen en zijn nu te dun waardoor flex en barsten in de lak. Daar 2 mm dikke sluitringen opgelast.
Afbeelding
Afbeelding

Ik moet na deze spuitbeurt niet meer de auto verplaatsen door te duwen of te trekken aan de achterspoiler, de klep leek wel een golfplaat. Om de bevestiginsgaten te verstevigen er vierkante plaatjes van 1.5 mm dik onder gelast. Na schuren (zie de man in actie) is het nu weer strak alhoewel er nog wel wat welvingen op macro niveau zijn maar ik wou er niet teveel plamuur op en het zit in de schaduw van de spoiler.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8233
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Grotere wielen & remmen voor de Sud

wo sep 01, 2010 22:39

Ik vond dit toch zo een geweldig stoer bakje :thumbs:
Leuk ook die video tot jpeg converter.

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6728
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Grotere wielen & remmen voor de Sud

do sep 02, 2010 07:36

Als je zo hebt moeten afzien op de fiets, is het straks des te mooier om weer droog te zitten, of niet?

:wink:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Grotere wielen & remmen voor de Sud

do sep 02, 2010 07:55

zo dan, je blijft schuren :lol:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Alfons
Junior Member
Junior Member
Berichten: 54
Lid geworden op: do sep 07, 2006 20:32
Locatie: Roermond

Re: RE: Grotere wielen & remmen voor de Sud

zo sep 05, 2010 14:28

Eerst even een ander projectje gedaan, een `zeepkist` voor mijn neefje, deze moet de jaarlijkse Hertense Zeepkiostenrace kunnen winnen... Uiteraard met Alfa grille en de stuuroverbrenging is gemaakt van tandwielen uit een Sud differentieel.
Afbeelding
Afbeelding
Tim is d'r maar mooi eerste mee geworden. Kon ook niet anders, perfect parallel uitgelijnde wielen, instelbaar camber op de voorwielen, carver-effect door de schuin geplaatste stuurpen. Zelfs met een paar stuurfoutjes de snelste. Volgend jaar weer ! :P
Alfasud 1.5 super "81
Alfasud 1.5 super "75
GT Junior "72

Terug naar “Projecten”