Zwarte raamstijlen en regengoten versus carosseriekleur en gepolijst RVS.
Weet iemand trouwens of je die RVS regengoten er makkelijk zonder beschadigen afkrijgt, anders doe ik ze weer afplakken bij het spuiten.
Het mooiste is een 3.0 met 3.2 nokkenassen. Maar daar hangt wel een prijskaartje aan natuurlijk. Volgens mij heeft het niet zoveel zin om andere nokkenassen in de 2.5 te leggen.Bedankt voor de link, deze prijzen had ik ook al in de gauwigheid op de duitse ebay gezien. Feit dat veel blokken kapot gaan drijft natuurlijk de prijs op van goede gebruikte. Komende tijd hebben veel van de 1e 156 hun economische levensduur bereikt en zal wel meer aanbod komen. Maar een V6 is misschien toch wel interessant, klinkt veel beter ik weet nog van 10 jaar geleden dat iemand in de buurt een geheel afgetrapte GTV6 had maar als die optrok klonk het hemels, zag je de mensen kijken zo´n strak geluid uit een gedeukte roestbak. Wat is eigenlijk de mooiste V6, de trekkracht van een 3.0 heb ik niet nodig dus als een 2.5 mooier loopt en hogere toeren aankan zou ik die willen. En omkeuren naar V6 is geen probleem ook al is de auto nooit zo geleverd, kijken ze alleen of het deugdelijk eruit ziet dan, ook een proefrit? Off topic maar ja is mijn topic haha maar is iets voor de lange baan, denk dat ik van de MC maar eerst de kop eraf haal en ik verdenk een uitlaatklep, nieuwe kleppen en zetels opnieuw slijpen, is ie tenminste weer mobiel.De meeste 156's die te koop staan voor een paar honder euro hebben inderdaad schade aan het blok. Met te weinig olie rondgereden, distributie niet gedaan etc. Daar zijn deze blokken hartstikke gevoelig voor.
Mooiste is eigenlijk een v6 blok erin hangen. Zijn er voldoende te krijgen, en bovendien moeilijker kapot te maken dan een ts blokje.
edit: Bij ATS vd Wiel liggen nog een paar blokjes klaar, maar zijn wel redelijk aan de prijs..
klik
Wel, mocht je ooit schade ofzo hebben aan je 156 (wat natuurlijk niet te hopen is ) neem ik je blok en bak wel over. Maar is een project voor over 1-2 jaar.Mijn 2.5 is voorzien van 48 mm inlaatbuizen en bij squadra gechipt en zit nu ongeveer op 211 pk en 242 Nm. Loopt hard zat. Ik kan doortrekken tot 7000 toeren
Op het 156 forum biedt nu iemand zijn v6 blok los aan. Volgens hem zou de waterpomp gaar zijn. Niet duidelijk wat dat met de rest van het blok heeft gedaanWel, mocht je ooit schade ofzo hebben aan je 156 (wat natuurlijk niet te hopen is ) neem ik je blok en bak wel over. Maar is een project voor over 1-2 jaar.Mijn 2.5 is voorzien van 48 mm inlaatbuizen en bij squadra gechipt en zit nu ongeveer op 211 pk en 242 Nm. Loopt hard zat. Ik kan doortrekken tot 7000 toeren
Tim is d'r maar mooi eerste mee geworden. Kon ook niet anders, perfect parallel uitgelijnde wielen, instelbaar camber op de voorwielen, carver-effect door de schuin geplaatste stuurpen. Zelfs met een paar stuurfoutjes de snelste. Volgend jaar weer !Eerst even een ander projectje gedaan, een `zeepkist` voor mijn neefje, deze moet de jaarlijkse Hertense Zeepkiostenrace kunnen winnen... Uiteraard met Alfa grille en de stuuroverbrenging is gemaakt van tandwielen uit een Sud differentieel.