gisteren ein-de-lijk een serieuze proefrit gemaakt et de berlina sinds de carb revisie.
Eerst op LPG een eindje warm gereden....twijfel.....overschakelen of niet.....zou het werken.....?
Versnellen....toeren maken.....Klik....... :0 bzzzzzzzzbrbzzzzbrbzzzzzz VROAAAAM
Eerst twijfelend en pruttelend omdat de carbs zich nog verder moesten vullen, maar ze ging steeds vrolijker lopen. Proef op de som: van geen gas: plankgas.....TOCH nog wat inzakken voor het doortrekken.
. Niet meteen zeuren, dacht ik, even het voordeel van de twijfel geven. Nadat er wat km's gereden waren werd het al beter. (membranen moeten misschien even "wennen"?) En inderdaad het inzakken bij plankgas werd steeds minder.
Na een km of 10 de berlina langs de kant gezet.....kapje open en inspecteren.
- Kleppendeksel: droog
- expansievat: koelvloeistof mooi op het maximum
- dampend caterontluchtingsfiltertje
Kriebels....: dus de beschuitbus opengedraaid van standje LPG naar Fullrace/petrol. Meteen voelbare toename van het aantal paarden onder de kap. De nokken komen beter tot hun recht dan.
Deze nokken voelen een beetje aan als een turbomotor?! Bij het optrekken gaat het eerst zoals normaal en dan ineens die "schop in de rug" vanaf ongeveer 2000 toeren. Er is dus goed mee te rijden voor straatgebruik.....lekker trappen kan ook.
Resultaat van de rit van ongeveer 40km:
- motor loopt op benzine steeds beter, maar blijft een weinig inzakken bij stationair/plankgas. Hij zakt al niet meer in als je van stationair eerst het gaspedaal een minimaal stukje induwt en dan vloert. Hopelijk verdwijnt het nog helemaal?
- losgeschoten carterontluchtngsfiltertje. Nu anders gemonteerd door een gardena tuinslang spuitkop om te bouwen tot koppelstuk tussen slang en filtertje.
- vette grijns!
Vanavond krijgt de berlien als beloning een sopje