Afgelopen maandag de hele achteras eronder vandaan gehaald zodat ik het probleem met het gejank van het differentieel kon oplossen.
Differentieel wat er in zat eruit gehaald. Sperplaatjes van beide diffs gecombineerd voor agressievere sperwerking en in het originele differentieel geplaatst wat bij de bak hoort. Vervolgens met de juiste verf op kroonwiel en pignon het originele differentieel gecontroleerd en conclusie was dat de diepte van het pignon niet correct was. Alfa garage in de buurt had een aantal shims op voorraad en die hebben met trial en error het pignon wiel zo goed als mogelijk uit gelijnd. Vrijdagavond de bak en achteras er weer onder gezet, vanochtend remmen/koppeling ontlucht en de uitlaat er weer onder gezet. Vanmiddag test gereden en het gieren van het differentieel is met 90% afgenomen. Beter gaat het niet worden denk ik. Bij bepaalde belasting hoor je hem heel licht zingen, maar niks noemenswaardig. De auto lijkt nu technisch echt 99% in orde Erg blij mee. Nu alleen de finishing touches nog!
Ander dingetje: heeft iemand toevallig nog een;knap setje Eibach 3cm verlagingsveren liggen voor een 75? Vindt dat de auto met de Alfaholics veren toch wel erg hoog staat achter... Moet dus ff wat lager, niet te laag. Denk dat die Eibach veren een mooi compromis zijn. Nog wat spacers op de velgen en dan ziet ie er echt dik uit.