Zo, van de week de voorremmen van de SW aangepakt. Jammer genoeg kwamen alleen de vóórremblokjes op tijd binnen dus de rest moet nog even wachten. "De rest" is schijven en blokken achter, en powerflex bussen van de draagarmen vóór en achter, en voor de stabi vóór. Morgen ga ik een nieuwe koppeling monteren, deze voelt nogal slap aan we willen het risico niet nemen dat hij er deze winter helemaal mee nokt en dan alsnog de 75 naar buiten moet...
De schijven waren nog prima dus ik heb alleen het randje er af geslepen en nieuwe, originele blokken gemonteerd. De schijven heb ik gedemonteerd en gespoten met zincspray en velgenlak, de klauwen en houders eerst goed schoongemaakt (wat een rotklus
) toen met zincspray gespoten en daarna met Hammerrite geverfd. Jaren geleden ook eens gedaan bij een Giulietta en dat bleef super zitten! Was alleen wel een ander merk zincspray en hamerslagverf...
We zien snel genoeg of het deze keer ook weer goed gaat.
Het glimt nu nog wel akelig, ik schrok een beetje van de kleur
maar na een tijdje gaat de glans er wel af. Ik hou niet zo van rode remklauwen maar goud vind ik wel mooi.
Zo is de achterkant nu nog dus daar beginnen we volgende week aan. Ik heb mooie geboorde schijven gekocht... Ben benieuwd!
Tijdens het natrekken van de wielen viel mij trouwens op hoeveel de voorwielen dan bewegen!
Ik denk dat ze bijna 2cm speling hebben! Hoogste tijd dus voor de Powerflex bussen...
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971