GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: De mat-oranje, TS blok "deadline dood" nu opbo

vr sep 11, 2009 14:11

Project maar weer eens opgepakt, tijdje stilgelegen wegens geen zin en andere dingen aan mn kop.
Afbeelding
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr sep 11, 2009 14:13

mooi inlaatspruitstuk voor een turbo ombouw... 8) :wink:

Ziet er netjes uit in ieder geval. :thumbs:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: De mat-oranje, TS blok "deadline dood" nu

vr sep 11, 2009 14:17

mooi inlaatspruitstuk voor een turbo ombouw... 8) :wink:

Ziet er netjes uit in ieder geval. :thumbs:
tnx en heb daarom kop ook niet meer extra gevlakt, turbo komt maar eerst even zo rijden.
Daarna lage druk vulling, denk ik. :wink:
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

vr sep 18, 2009 13:21

Klein probleempje, 155 kop past dus niet 1 op 1 op 75 onderblok.
Moet dus nog gaatje boren in kop en draad tappen om 1 van de 2 M8 boutjes vast te zetten, bevestigings oortje verschilt dus gewoon paar cm :S ,is gelukkig maar kleinigheid en vlees genoeg.
Afbeelding
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: De mat-oranje, 75 TS blok 155 kop opbouwen

vr sep 18, 2009 14:02

en dan een 75 TS koppakking gebruiken of het oortje van de pakking afsnijden en verplaatsen... :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: De mat-oranje, 75 TS blok 155 kop opbouwen

vr sep 18, 2009 15:39

en dan een 75 TS koppakking gebruiken of het oortje van de pakking afsnijden en verplaatsen... :wink:
Ga dus echt die kop er niet nog eens af halen, snij het er af en plaats het er tussen, als dat nog lukt, anders beetje inotec easy gasket er tussen, drogen en vast draaien.
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998

Dominic
Guru
Guru

vr sep 18, 2009 18:05

Je kunt ook een oud type nord motordeksel pakken dan past het weer perfect.

Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

za sep 19, 2009 12:55

Mooi om te volgen! Zit in het zelfde stadium (loop iets achter misschien, alles ligt nog uit elkaar ;-)) met het opbouwen van een 1.8 155 kop met injectie op een 75 TS onderblok voor in een Bertone. Dat verschil in gat had ik ook gespot en heb nu de kop klaar om volgende week een extra gat te boren en tappen. Die oplossing met de inlaat is ook netjes. Alleen heb ik qua vorm een andere inlaat. Lijkt wat groter te zijn. Is dit motortype afhankelijk?
Afbeelding
Ik heb al een beetje zitten meten met het inlaatspruitstuk in de Berlina, maar hoe krijg je de gasklep, aanzuigbuis en LMM geplaatst aan de voorkant van het spruitstuk? De bocht om en weer terug naar achteren? Bij de standaard 75 oplossing heb je alle lengte wel nodig naast de inlaat voor de componenten.

Ook al een idee voor de koelwatercirculatie? Ik wil eigenlijk een gewone 75 therrmostaat gebruiken en een flens maken die achter op de kop past en met slangen het blok rond. Moet toch flenzen laten maken voor het uitlaatspruitstuk, dus wil meteen wat laten maken voor de achterkant van de kop, kan ik zelf lekker lassen en met een beetje passiveren moet het wel enige tijd waterdicht blijven.[/img]
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za sep 19, 2009 14:23

Alleen heb ik qua vorm een andere inlaat.
Je hebt hier het "inlaatspruitstuk" van de 155 te pakken, die heeft de gasklep aan de kant van het schutbord zitten. Dat wil je niet op je lengtegeplaatste motor, dus je zult er eentje van een 75TS moeten scoren. Eigenlijk bedoel je het plenum, het inlaatspruitstuk zit op de kop geschroefd en doet niet veel meer dan de injectors huisvesten.

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

zo sep 20, 2009 01:47

Gat in de kop aan de achterzijde voor de termostaat heb ik gewoon een plaatje voor gemaakt en is dus gewoon dicht. termostaat ga ik ook gebruiken van een 75 waarschijnlijk. Jou inlaatcollector is van aluminium de mijne was een kunststof en was wat gemakkelijker om te bouwen. Met een deze kom je niet weg er is gewoon geen plaats om je gasklep en Lmm te plaatsten ivm je schutbord, dus of mijn oplossing of die van een 75 gebruiken of zelf iets bouwen met het gat naar voor.
1.8 kop is trouwens identiek aan 2.0 kop.
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998

Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

zo sep 20, 2009 07:12

Het gat achter in het blok dichtmaken? :shock:

Waar haal je dan het koelwater vandaan voor je pomp? Het lijkt me een absolute noodzaak om aan de achterzijde van het blok koelwater terug te voeren. Of zijn er giet pluggen die je er uit kan draaien? Zit ook nog een temp sensor op. Ik dacht voor de injectie.
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.

Dominic
Guru
Guru

zo sep 20, 2009 12:01

Het gat achter in het blok dichtmaken? :shock:

Waar haal je dan het koelwater vandaan voor je pomp? Het lijkt me een absolute noodzaak om aan de achterzijde van het blok koelwater terug te voeren. Of zijn er giet pluggen die je er uit kan draaien? Zit ook nog een temp sensor op. Ik dacht voor de injectie.
onder aan het spruitstuk kun je pluggen uitdraaien, en met dash aansluitingen je watervoorziening treffen.

ff pijpfitten en iid.een thermostaat van een 75 gebruiken.
de sensor is watertemp.

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

di sep 22, 2009 16:03

Change of plans.
De bedoeling was alles met de originele 155 motormanagement eerst draaiend te krijgen en daar tijdje mee te rijden en later over stappen op KDFI.
Dit gaat dus niet meer gebeuren, er komt nu direct een Megasquirt 2 op, aangezien JV Engineering hier om de hoek zit en ook een eigen vermogens rollenbank heeft. Prijs hoef ik het ook niet voor te laten en de kennis is meer dan voldoende voorhanden. Ook kan ik gebruik maken van alle sensoren van de 155 en kan de LHM vervallen dus ook daar hoef ik geen plekje meer voor te maken.
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di sep 22, 2009 16:27

Change of plans.
De bedoeling was alles met de originele 155 motormanagement eerst draaiend te krijgen en daar tijdje mee te rijden en later over stappen op KDFI.
Dit gaat dus niet meer gebeuren, er komt nu direct een Megasquirt 2 op, aangezien JV Engineering hier om de hoek zit en ook een eigen vermogens rollenbank heeft. Prijs hoef ik het ook niet voor te laten en de kennis is meer dan voldoende voorhanden. Ook kan ik gebruik maken van alle sensoren van de 155 en kan de LHM vervallen dus ook daar hoef ik geen plekje meer voor te maken.
KDFi is hetzelfde als MegaSquirt 2, alleen is de electronica kleiner uitgevoerd. Ik zou KDFi halen, omdat dat prima in de kast van de 155 injectie past. Je kan dan zelfs de kabelboom van de 155 blijven gebruiken.

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

di sep 22, 2009 16:42

KDFi is hetzelfde als MegaSquirt 2, alleen is de electronica kleiner uitgevoerd. Ik zou KDFi halen, omdat dat prima in de kast van de 155 injectie past. Je kan dan zelfs de kabelboom van de 155 blijven gebruiken.
Klopt, maar denk niet dat JV me dan de ondersteuning gaat geven die hij nu zal doen (is n.l. ook nog eens klant van ons) prijs maakt bijna niets uit en wordt me geassembleerd en in een behuizing geleverd. Als ik iets nodig heb is het 200 m van ons vandaan en ik gun ondernemers uit de regio ook wat. Kast van de 155 maakt me niet zoveel uit enige is dat ik de penbezetting moet omzetten van de bosh stekker naar die van de geleverde behuizing, waar JV me ook nog eens mee helpt.
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998

Terug naar “Projecten”