Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Jens' Alfetta 2000

di jan 22, 2008 17:04

Ik heb nog iets beter gekeken, en het lijkt me toch echt de moeite waard om em op te knappen. Ik begin met de techniek, dan kan ik later altijd nog zien, maar belangrijk is dat er nieuwe kriksteunen in komen, voor.

Techniek: dus de remmen los maken, carburateurs schoon maken en de koppakking vervangen. Het lijkt me allemaal wel te doen. Het enige probleem is tijd, maar daar vind ik wel iets op.
''Drive tastefully''

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

di jan 22, 2008 17:09

Jens,rol hem alstublieft niet matzwart o.i.d..Ten eerste daar zijn er al zoveel van en lijkt mij toch wel erg zonde als deze nog in goed te repareren staat is.Mooi in de originele kleur spuiten das veel mooier! :wink:
Veel suc6 bij het opknappen van deze Alfetta,techniek valt verder mee bij deze Alfa's goed zelf te doen.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jan 22, 2008 18:07

Neem je tijd en maak er geen haastklus van. Ik heb het ook zo gedaan bij mijn Alfetta. Alles aangepakt om er weer een betrouwbare auto van te maken. Het uiterlijk is bij mij iets minder belangrijk. De techniek moet 100 % betrouwbaar zijn. De rest komt wel. Ik rij nu weer bijna 4 jaar in de auto en dat zonder problemen. Ik heb wel alles wat enigzins dubieus was vervangen. In het begin spendeer je dus het eea, maar daar profiteer je later weer van. Bevalt de auto goed dan kun je altijd nog besluiten om een spuitbeurt te investeren. En vergeet niet, een paar deuren vervangen is gemakkelijker dan een reparatie aan een deur uit te voeren.

giulietta nero
Advanced Member
Advanced Member

di jan 22, 2008 18:40

rn jens laat je niet verleiden tot van die dinky toy achtige kleuren, zoals een oranje band enz, foeillelijk en absoluut niet passend bij een reisauto als een alfetta, gewoon een nette kleur opzetten ter zijner tijd :wink: :wink:
alfa is a way of life
auto: alfetta 2000 van 1981
motor: ducati monster 916 senna
gehad: 33 type 2,33 type 2 1.7 qv, 33 type 3 1.7 ie,75 1.8 carbs alfa 90 1.8 carbs,alfa 90 2,5 liter, giulietta 2.0 2e serie,giulietta 1.8 en een 164 2.0 ts

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

di jan 22, 2008 20:27

Ik zeg: succes! :wink:
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

GT GTV GTV6

di jan 22, 2008 23:01

Zeker gewoon doen en geen rare juppie bak van maken.
Heb zelf ook zo'n blauwe gehad.Een hele mooie orginele.
Maar wat je er ook mee doet,geniet er van. :wink:

Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice

di jan 22, 2008 23:03

Niet mat rollen iig, lijkt een goedkope oplossing, is het ook..maar je haalt (vind ik) gelijk alle klasse van de wagen weg... :( Dat blauw is een mooie kleur, lekker houden! 8)

Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jan 23, 2008 19:19

Ik denk dat ik voor donkerblauw ga, iets donkerder en minder grijs. Maar wel een betere lakaag dan dit.
''Drive tastefully''

Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jan 28, 2008 17:55

Even, een update. Vandaag heb ik de Alfetta in de voorlopige werkplaats gezet. Op eigen kracht verzet. De benzine gutste d'r uit. Er kwam meer naast de motor dan er daadwerkelijk in :lol: maar ze staat op de plek, dat is het belangrijkste

Ik begin met de voorremmen, omdat die redelijk vast zitten en het toch wel makkelijk is als de auto zonder hulp van de motor kan rollen. Ook heb ik net ontdekt dat de hoofdremcilinder lek is.

De achterremmen los maken wordt nog iets moeilijker. Ik denk dat ik em op van die oprij-bokken zet. Zijn er trouwens nog dingen waar ik goed om moet denken bij de achterremmen? Ik heb gehoord dat er een bepaalde manier van te werk gaan, aan te pas komt bij de achterremmen van een transaxle.
''Drive tastefully''

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jan 28, 2008 20:50

Doe jezelf een lol en trek de hele transaxle er onder uit. Dan kun je het zaakje op een werkbank leggen en een stuk prettiger werken, en je zíet ook wat je doet :wink:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

bralfa
Guru
Guru
Contacteer: Website

Re: RE: Jens' Alfetta 2000

ma jan 28, 2008 21:02

Doe jezelf een lol en trek de hele transaxle er onder uit. Dan kun je het zaakje op een werkbank leggen en een stuk prettiger werken, en je zíet ook wat je doet :wink:
Alleen dat ontluchten..... :roll:
Shut up and ride!

Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jan 28, 2008 21:03

Mijn haren gaan me nog overeind staan als ik er al aan denk... :roll:

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jan 28, 2008 21:04

Ja, dat is dan lastig :lol: Maar goed, ik ga er even vanuit dat alles erg vast zit en dat het allemaal geen haast heeft. En ik weet niet of Jens wel eens achterremmen onder een transaxle heeft gedaan, maar de eerste keer dat ik het moest doen heb ik gevloekt dat het een aard had omdat ik niet goed kon zien wat ik deed.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

bralfa
Guru
Guru
Contacteer: Website

ma jan 28, 2008 21:12

Geef je helemaal gelijk yuri 8)

Gelijk ff hkc, koppeling en baksteunen controleren / vervangen...
Shut up and ride!

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jan 28, 2008 21:17

Ja, dat is dan lastig :lol: Maar goed, ik ga er even vanuit dat alles erg vast zit en dat het allemaal geen haast heeft. En ik weet niet of Jens wel eens achterremmen onder een transaxle heeft gedaan, maar de eerste keer dat ik het moest doen heb ik gevloekt dat het een aard had omdat ik niet goed kon zien wat ik deed.
De eerste keer remblokjes vervangen kostte me zowat de hele kerstvakantie! :shock:

On topic: haal de klauwen er eerst maar vanaf, aan ontluchten ben je nog lang niet toe. :wink:

- auto omhoog
- aandrijfas los (6x imbus) Pas op, dat je de koppen eerst goed schoonmaakt en vervolgens een goedpassende dop gebruiken en laten schrikken. Beter nog luchtsleutel. Zijn ze toch dolgedraaid, slijp je de kop eraf, dan is de spanning eraf en haal je de stift er zo uit.
- wrik de remschijf, zodat je deze eruit kan halen.
- remleidingloshalen van de klauw
- remklauw loshalen, de twee moeren, waarmee ze bevestigd zijn, zijn nu zichtbaar.
- ga je dan maar eens verdiepen in hoe alles werkt. De Haynes manual is een must!

Succes, het feest kan beginnen. :thumbs:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Terug naar “Projecten”