Doe jezelf een lol en trek de hele transaxle er onder uit. Dan kun je het zaakje op een werkbank leggen en een stuk prettiger werken, en je zíet ook wat je doet

Alleen dat ontluchten.....

Ja, dat is dan lastig

Maar goed, ik ga er even vanuit dat alles erg vast zit en dat het allemaal geen haast heeft. En ik weet niet of Jens wel eens achterremmen onder een transaxle heeft gedaan, maar de eerste keer dat ik het moest doen heb ik gevloekt dat het een aard had omdat ik niet goed kon zien wat ik deed.
De eerste keer remblokjes vervangen kostte me zowat de hele kerstvakantie!
On topic: haal de klauwen er eerst maar vanaf, aan ontluchten ben je nog lang niet toe.
- auto omhoog
- aandrijfas los (6x imbus) Pas op, dat je de koppen eerst goed schoonmaakt en vervolgens een goedpassende dop gebruiken en laten schrikken. Beter nog luchtsleutel. Zijn ze toch dolgedraaid, slijp je de kop eraf, dan is de spanning eraf en haal je de stift er zo uit.
- wrik de remschijf, zodat je deze eruit kan halen.
- remleidingloshalen van de klauw
- remklauw loshalen, de twee moeren, waarmee ze bevestigd zijn, zijn nu zichtbaar.
- ga je dan maar eens verdiepen in hoe alles werkt. De Haynes manual is een must!
Succes, het feest kan beginnen.
