Gebruikersavatar
GT 75V6
Guru
Guru
Berichten: 1322
Lid geworden op: zo aug 05, 2007 13:37
Locatie: Arnhem

RE: Project Egbertone: 75 TS 1988 "Tutti Originale"

wo feb 04, 2009 17:21

Die van Egbert staat inderdaad wat hoog op z'n pootjes. :lol: Er valt echt een superdikke auto van te maken. :twisted:
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

Gebruikersavatar
Dickamerica
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 867
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:51
Locatie: Westcoast
Contacteer: Website

RE: Project Egbertone: 75 TS 1988 "Tutti Originale"

wo feb 04, 2009 21:27

Niet alleen die van Egbert,maar elke 75 staat af fabriek zo hoog,alleen de laatste Qv"s staan achter wat lager.

Spiegel links ombouwen met 164 donorspiegel is goed te doen.
90 2.5 Qo grigio medio/pelle grigio 1987

Gebruikersavatar
Egbertone
Guru
Guru
Berichten: 1309
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 06:59
Locatie: Haaglanden

RE: Project Egbertone: 75 TS 1988 "Tutti Originale"

wo feb 04, 2009 21:42

De rechterspiegel zit er in ieder geval op... en werkend!

Was precies zoals ik dacht, de stekker zat verstopt achter het dashboard. Kwam hem tegen toen ik het plaatje boven het laatje er af schroefde. Stukje bedrading naar de deur zelf aangelegd, andere stekkertjes er op en hop... een elektrieke spiegel aan de rechterzijde... echt een hele verbetering!

Op het plaatje wat ik losschroefde kwam ik trouwens een kastje tegen waar allerlei stekkers op aangesloten zaten. Geen idee wat dat is...??? Een control unit van de Alfacontrol misschien?


Voor wat betreft het ombouwen van de linker spiegel... kan dat ook met het motortje van een rechterspiegel? Of moet het per se een linker van een 164 zijn??

Gebruikersavatar
Dickamerica
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 867
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:51
Locatie: Westcoast
Contacteer: Website

RE: Project Egbertone: 75 TS 1988 "Tutti Originale"

wo feb 04, 2009 22:05

Ok goed zo Egbert :thumbs:

Dat zwarte kastje op dat losse plaatje is de computer van de checkcontrol ja.

Je zou wel een 75 el. binnenwerk van rechterspiegel kunnen nemen,maar dan werkt de boel andersom en dat is nog wel om te draaien,maar de hoek van de spiegel staat dan ook verkeerd denk ik.
90 2.5 Qo grigio medio/pelle grigio 1987

Gebruikersavatar
Egbertone
Guru
Guru
Berichten: 1309
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 06:59
Locatie: Haaglanden

RE: Project Egbertone: 75 TS 1988 "Tutti Originale"

di feb 17, 2009 15:23

Weer even een klein updeetje...

Had de nieuwe busjes voor de Watt stangen nog liggen dus die moesten maar eens gemonteerd worden. Bleek achteraf wel nodig want de busjes die er opzaten waren behoorlijk uitgedroogd. Zaten er waarschijnlijk al een behoorlijke tijd op... in ieder geval lang genoeg om er voor te zorgen dat de bout aan de rechterzijde (aan de carrosserie) met geen mogelijkheid los te krijgen was. Heb ik uiteindelijk van ellende maar doorgezaagd. Zit nu een bout en moer van een 105 veerschaal op (leek er het meeste op) maar het mooist is een originele, iemand een idee waar je deze kan kopen? De nieuwe bussen lijken wel een verbetering te zijn, maar in de toekomst wil ik nog wel een keer proberen hoe het met polyurethane rubbers is. Mocht iemand een paar Watt stangen over hebben, hou ik me aanbevolen.

Omdat de achteras toch los hing gelijk maar een stukje van de veren afgezaagd. Halve winding maar dus de verlaging is minimaal... valt eigenlijk niet echt op. Binnenkort de voorkant ook maar een klein stukje lager leggen. Ik dacht zelf iets van een cm... dat moet mogelijk zijn lijkt me. Iemand die weet hoeveel tanden ik dan moet verdraaien voor en achter?

Verder nog even het microfoontje van de carkit verlegd... nou ja... even... het duurde even voordat ik de spiegel los had. Wist niet precies hoe het zat dus durfde niet echt hard aan de spiegel te trekken.

Verder staan op korte termijn nog in de planning: een elektrische linker buitenspiegel, Ronal A1 velgen, sportschijven en blokken en stalen slangen.


Foto's... ja... binnenkort!

Gebruikersavatar
Tom VDW
Guru
Guru
Berichten: 1806
Lid geworden op: za jan 19, 2008 12:30
Contacteer: Website

Re: RE: Project Egbertone: 75 TS 1988 "Tutti Originale&

di feb 17, 2009 17:05

De rechterspiegel zit er in ieder geval op... en werkend!

Was precies zoals ik dacht, de stekker zat verstopt achter het dashboard. Kwam hem tegen toen ik het plaatje boven het laatje er af schroefde. Stukje bedrading naar de deur zelf aangelegd, andere stekkertjes er op en hop... een elektrieke spiegel aan de rechterzijde... echt een hele verbetering!

Op het plaatje wat ik losschroefde kwam ik trouwens een kastje tegen waar allerlei stekkers op aangesloten zaten. Geen idee wat dat is...??? Een control unit van de Alfacontrol misschien?


Voor wat betreft het ombouwen van de linker spiegel... kan dat ook met het motortje van een rechterspiegel? Of moet het per se een linker van een 164 zijn??
Ben van plan om binnenkort ook mijn rechterspiegel te vervangen door een electrisch exemplaar.
Heb je er veel werk bij gehad?

Gebruikersavatar
Egbertone
Guru
Guru
Berichten: 1309
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 06:59
Locatie: Haaglanden

RE: Project Egbertone: 75 TS 1988 "Tutti Originale"

za mar 28, 2009 23:41

27 maart 2009
Dag vrij genomen om wat aan de 75 te sleutelen. Op de planning stond de montage van een elektrische linker buitenspiegel. Aangezien een elektrische linkerspiegel niet in de (Nederlandse) optielijst voorkwam, was er dus standaard ook geen bedrading aanwezig. Moest ik dus zelf aanleggen en deze keer geen kwestie van simpelweg het laatste stukje draad met wat stekkertjes maken. Gelukkig is de schakelaar wel op een linker spiegel voorbereid, anders was het een stuk moeilijker geworden. Ik kon dus simpelweg twee extra stekkertjes in de hoofdstekker steken en de gele draad koppelen met de gele van de rechterspiegel. Verder de bedrading zo goed mogelijk onder de middenconsole geleid en ter hoogte van de radio weer een nieuwe stekker gemaakt. Van hieruit weer een stukje richting de zekeringkast getrokken en wederom een stekker gemaakt. Van daaruit het moeilijkste stuk, doorvoeren naar de deur. Waarom al die stekkers zul je je afvragen... omdat het standaard ook op deze manier zit en het makkelijker demonteren is (als bijvoorbeeld om de een of andere reden het dashboard gedemonteerd moet worden...).

Alles werkt... en daar ben ik erg blij mee! Ben wel van plan om in de toekomst het eerste stuk van de bedrading iets mooier aan te leggen, verwerkt in de originele bedrading, met aansluiting op de originele zwarte stekker waar ook de draden voor rechts zitten.

Afbeelding

Afbeelding

Na de montage van de spiegel alle kunststof delen van de auto nog even in de OK Wax gezet (vandaar dat het er op de foto's zo glimmend uitziet) en een begin gemaakt met het opknappen van de Ronals.

Afbeelding

Op zich zien ze er nog knap uit, maar toch wel een beetje stoeprandschade en dat wil ik weg hebben. Binnenkort dus even de banden er af laten halen, zodat ik de velgranden vlak kan maken. Daarna alle verdere oneffenheden wegschuren en de velgen lakken. Ik denk er aan om ze een ander tintje als normaal te geven, ergens tussen zilver en titaniumgrijs in... moet ik nog even over nadenken.



28 maart 2008
Vanmiddag de auto voor een beurtje weggebracht naar A-repair. Motorolie verversen, V-snaar vervangen en de Goodridge remleidingen monteren. Benieuwd of ik een verschil in remmen ga bemerken! Het is in ieder geval de eerste stap in de richting van een verbeterd remsysteem.


Wordt vervolgd...

Gebruikersavatar
Giel
Guru
Guru
Berichten: 1632
Lid geworden op: vr jan 07, 2005 22:10
Locatie: Kwintsheul (Westland)
Contacteer: Website

RE: Project Egbertone: 75 TS 1988 "Tutti Originale"

zo mar 29, 2009 08:07

Hoi,

Ziet er goed uit , die banden kan ik of jij zelf er ook afhalen bij ons hoor het wel.

Gr Giel
GT 1300 Junior (1975)
Alfa Stelvio (2019)

Autotrailer nodig stuur een pb 1e dag €50,- dagen er na €25,-

Gebruikersavatar
Tom VDW
Guru
Guru
Berichten: 1806
Lid geworden op: za jan 19, 2008 12:30
Contacteer: Website

RE: Project Egbertone: 75 TS 1988 "Tutti Originale"

zo mar 29, 2009 09:59

Vraagje, zit het knopje voor de spiegels wel goed?
Bij onze donor auto zat dat omgekeerd, de pijltjes vanboven :roll: :lol:

Gebruikersavatar
Egbertone
Guru
Guru
Berichten: 1309
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 06:59
Locatie: Haaglanden

Re: RE: Project Egbertone: 75 TS 1988 "Tutti Originale&

zo mar 29, 2009 10:07

Vraagje, zit het knopje voor de spiegels wel goed?
Bij onze donor auto zat dat omgekeerd, de pijltjes vanboven :roll: :lol:
Ik heb geen idee... maar vind het wel prima zitten zo. Hoor het graag als het normaal gesproken andersom hoort te zitten.

Ben overigens wel van plan om er op de een of andere manier een blokkeerschakelaar tussen te zetten. Op de plaats van de dummy knop er onder kan makkelijk een andere.

Gebruikersavatar
stof
Guru
Guru
Berichten: 1220
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 05:05
Locatie: Rotterdam

RE: Project Egbertone: 75 TS 1988 "Tutti Originale"

zo mar 29, 2009 10:16

Pff, respect! Dit is echt niét mijn soort project, elektrisch gepriegel. maar vind 't des te leuker om te lezen hoe andere mensen dat doen.

ga zo door!

gr, Matthijs (blij dat een sprint niet eens elektrische buitenspiegels hééft)
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Terug naar “Projecten”