Vandaag weer een sleutelmomentje gehad en de remmerij aan de voorkant was aan de beurt.
De wielophanging en remmerij aan de achterkant is helemaal klaar en na de verrassingen die ik daar tegen was gekomen was het nu de beurt voor de verrassingen aan de voorkant.
Ik had laatst gezien dat enkele bouten van de wielophanging ontbraken en had deze toegevoegd,maar nu was het de beurt aan de remmen zelf.
De remklauwen ontbraken, dus heb ik een setje van de plank gehaald (een eigen magazijn is altijd handig) en deze weer lekker gangbaar gemaakt. Vervolgens wilde ik de klwuw aan de linkerkant gaan monteren maar de aansluitingen bleken niet te passen, waarop ik mij af begon te vragen of ik wel de juiste klauwen in mijn handen had. Na even kijken en passen bleek dat de remschijf die gemonteerd was een aantal cm's grotere doorsnede had dan de schijven die gemonteerd horen te zijn, het waren extra grote geventileerde schijven (wellicht van één van de bekende raceprojecten/upgrades?). Gelukkig had ik ook nog een setje schijven op de plank liggen dus heb ik de schijven vervangen en de klauwen gemonteerd. Aangezien ook de bouten voor de montage van de klauwen ontbraken heb ik in het rommelhok nog even een speurtocht naar de juiste bouten moeten starten, maar gelukkig had ik ook precies de 4 benodigde bouten liggen.
Helaas ben ik 1 remslang voor de voorkant kwijtgeraakt en kon ik dus alleen aan de linkerzijde een slang monteren (de slangen op de auto waren doorgesneden), heeft iemand nog 1 slang op de plank liggen? (ik neem aan dat je nieuwe slangen per setje moet bestellen).
Hieronder 1 plaatje, de gemonteerde remschijf versus de originele schijf die ik er even voor geplaatst heb.
Iemand nog interesse in geventileerde schijven van ca 28cm doorsnede, steek 98?