Gebruikersavatar
Wouter van den Brande
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 756
Lid geworden op: wo mar 07, 2007 17:32
Locatie: Axel(the place to bier)

Re: RE: 75 Turbo Evoluzione (Interieur er terug in )

zo apr 25, 2010 15:20

Netjes Niek, leuk jou weer even gesproken te hebben, en kennis gemaakt te hebben met jouw maatje.

Netjes Niek????

Hij heeft wel geholpen,en helpt nog steeds maar tis toch mijn auto hoor :P :P


Greetzz..

Wouter
Voorheen X-Fighter
Nu:

Alfa 75 1.8 Turbo( in project)
164 3.0 V6 24v Super

Verleden:
75 1.8 Imola
164 3.0 v6 12v
155 2.0 TS 8v
166 3.0 V6 24v Super
Scarb:5848
Afbeelding

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

Re: RE: 75 Turbo Evoluzione (Interieur er terug in )

zo apr 25, 2010 15:29

Netjes Niek, leuk jou weer even gesproken te hebben, en kennis gemaakt te hebben met jouw maatje.

Netjes Niek????

Hij heeft wel geholpen,en helpt nog steeds maar tis toch mijn auto hoor :P :P


Greetzz..

Wouter

hahaha het is toch waar de een is, is de ander ook..... :wink:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
GTV42.0
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma feb 13, 2006 16:10
Locatie: Noordscheschut

RE: 75 Turbo Evoluzione (Interieur er terug in )

zo apr 25, 2010 18:41

Foto'sssssssssssssssssssss meer foto's van je mooie project.
GTV6 3.0 DRIVES YOU 2 PASSION!!!!

Gehad.
3x 33
2x 75
1x 155
2x 146
1x Alfetta sedan 2l
1x Alfetta GTV 2l
1x 156 2001
1x GTV6 2.5liter 1985
Nu;
1x 159 SW
1x Alfetta GTV6 3l 1982


database register.
Registerleider Alfetta GT GTV(6) en Giulietta 116

Gebruikersavatar
mathias
Full Member
Full Member
Berichten: 436
Lid geworden op: zo nov 30, 2008 19:24
Locatie: olsene /zulte(oost-vlaanderen) BELGIE

Re: RE: 75 Turbo Evoluzione (Interieur er terug in )

zo apr 25, 2010 18:55

Foto'sssssssssssssssssssss meer foto's van je mooie project.
+1 :twisted:
gehad:
-155 1.7 ts (zwart)
-155 2.0 ts 16v(zwart)
-145 1.9jtd(zwart)
-147 1.9jtd(licht blauw)
-147 1.9jtd(wit)
-spider 1.8ts 16v--2.0ts 16v(geel)
-159 1.9jtd sw ti (wit)
nu
-75 1.8 TB (zwart) TE KOOP
scarbnr 6221

Gebruikersavatar
Wouter van den Brande
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 756
Lid geworden op: wo mar 07, 2007 17:32
Locatie: Axel(the place to bier)

Re: RE: 75 Turbo Evoluzione (Interieur er terug in )

zo apr 25, 2010 19:22

Foto'sssssssssssssssssssss meer foto's van je mooie project.
+1 :twisted:

Ok,maar nu eerst effe wat anders.

Morgen zal ik er wat meer op zetten dan.

Greetzz..

Wouter
Voorheen X-Fighter
Nu:

Alfa 75 1.8 Turbo( in project)
164 3.0 V6 24v Super

Verleden:
75 1.8 Imola
164 3.0 v6 12v
155 2.0 TS 8v
166 3.0 V6 24v Super
Scarb:5848
Afbeelding

Gebruikersavatar
Harry Tijssen
Guru
Guru
Berichten: 1385
Lid geworden op: di dec 28, 2004 21:40
Locatie: Hansweert
Contacteer: Website

Re: RE: 75 Turbo Evoluzione (Interieur er terug in )

zo apr 25, 2010 19:42

Netjes Niek, leuk jou weer even gesproken te hebben, en kennis gemaakt te hebben met jouw maatje.

Netjes Niek????

Hij heeft wel geholpen,en helpt nog steeds maar tis toch mijn auto hoor :P :P


Greetzz..

Wouter
:jumping: Dat is waar, sorry hoor. :wink:
Harry Tijssen

Heb: 166 2.4 JTD 20v "03, 156 1.8 16v "03
Had: 75 2.0 carb. "86, 155 1.8 8v "93, 33 1.7 16v QV "92, 155 2.5 V6 12v EVO "95,145 1.4 16v "00, 155 2.0 16v "97,166 2.4 JTD "00

Gebruikersavatar
Lunatic
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 731
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 22:14
Locatie: Zaamslag..Zeeuws Vlaanderen ¿

RE: 75 Turbo Evoluzione (Interieur er terug in )

di apr 27, 2010 11:57

Het is ook niet meer te volgen :wink:

En heb al veelste veel geholpen :lol:
Maarja blijf wel uit het cafe zo!
No Risk No Fun

159 1750 TBI TI
155 3.0 V6 24V Q2
75 3.0 V6 24V
Giulietta 2.0TS RacerT
Scarb : 4709

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

RE: 75 Turbo Evoluzione (Interieur er terug in )

di apr 27, 2010 16:03

Doe je nog iets met speciale/extra isolatie voor de dikke pluskabel door je interieur? Of stevig afzekeren in de kofferruimte?
Dirk - Giulia2000TS

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6936
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: RE: 75 Turbo Evoluzione (Interieur er terug in )

di apr 27, 2010 18:42

Doe je nog iets met speciale/extra isolatie voor de dikke pluskabel door je interieur? Of stevig afzekeren in de kofferruimte?
Waarom? :? de + kabel loopt in heel veel auto's gewoon door het interieur. Alleen bij de doorvoeren door de carrosserie goed opletten dat je een rubbertule o.i.d. gebruikt om de kabel te beschermen tegen de scherpe randen. Een oude koelslang doet het hier ook erg goed voor trouwens. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Lunatic
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 731
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 22:14
Locatie: Zaamslag..Zeeuws Vlaanderen ¿

RE: 75 Turbo Evoluzione (Interieur er terug in )

di apr 27, 2010 18:59

speciaal doorvoer rubbertje zit erin :wink:
er zullen straks wel fotos komen, hoorde vanmiddag namelijk een geluid dat er een foto was genomen
No Risk No Fun

159 1750 TBI TI
155 3.0 V6 24V Q2
75 3.0 V6 24V
Giulietta 2.0TS RacerT
Scarb : 4709

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: 75 Turbo Evoluzione (Interieur er terug in )

di apr 27, 2010 21:08

En zou ook wel eens willen zien hoe jij je kabel gelegd hebt. Ben oook van plan om de accu naar achteren te verhuizen met de straks zeer beperkte motor ruimte..
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
Wouter van den Brande
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 756
Lid geworden op: wo mar 07, 2007 17:32
Locatie: Axel(the place to bier)

RE: 75 Turbo Evoluzione (Interieur er terug in )

di apr 27, 2010 22:13

Hallo,

Ik heb een 35 mm2 kabel gebruikt waar ik toevallig 10 meter van vond op me werk.
Heb daar een Oogje aan geknepen.
Heb een verdeelblok gepakt van een 164 met een m6 en een m8 aansluiting.( in de motorruimte)
En alles wat er aan je pluspool zit,standaard aan de accu voorin de motorruimte monteer je nu aan het verdeelblokje. Waarschijnijk de m6 kant.
Aan de achterkant heb ik met een 16 mm2 kabel de m6 en de m8 aansluiting doorgelust,zodat het allebij een plus aansluiting is.
En alleen de startmotor sluit ik aan op de rechtse pool op de foto waar dat nu de pool van de accu aanzit,zodat je 16mm2 kabel zo weinig mogelijk belast wordt lijkt mij.

Hier een foto met de Bobine van een 155 en het verdeelblokje voor de plus:
Afbeelding

En wel een doorvoerrubber gebruiken om van binnenin de auto naar de motorruimte te gaan natuurlijk :wink:
Anders kan het in de toekomst wel eens gaan knetteren onder je dashbord :P


Greetzz..

Wouter
Voorheen X-Fighter
Nu:

Alfa 75 1.8 Turbo( in project)
164 3.0 V6 24v Super

Verleden:
75 1.8 Imola
164 3.0 v6 12v
155 2.0 TS 8v
166 3.0 V6 24v Super
Scarb:5848
Afbeelding

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6936
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 75 Turbo Evoluzione (Interieur er terug in )

di apr 27, 2010 22:35

Wat ook makkelijk is is de kabel rechtstreeks naar de startmotor te trekken, die gebruikt immers als enigste heel veel amperes in een keer. De rest trekt veel minder stroom. Een dunnere kabel naar het blokje zou dan genoeg zijn. Overigens gebruikt de 75 toch ook zo'n blokje? aan de dynamo kant op het binnenscherm alsik het me goed herinner. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Wouter van den Brande
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 756
Lid geworden op: wo mar 07, 2007 17:32
Locatie: Axel(the place to bier)

Re: RE: 75 Turbo Evoluzione (Interieur er terug in )

wo apr 28, 2010 07:36

Wat ook makkelijk is is de kabel rechtstreeks naar de startmotor te trekken, die gebruikt immers als enigste heel veel amperes in een keer. De rest trekt veel minder stroom. Een dunnere kabel naar het blokje zou dan genoeg zijn. Overigens gebruikt de 75 toch ook zo'n blokje? aan de dynamo kant op het binnenscherm alsik het me goed herinner. :wink:
De kabel die ik gebruik is geschikt voor 168 ampere,dus denk dat ik daar wel safe meezit. En de kabel vanaf het verdeelblokje naar de start motor straks is dezelfde. En het originele verdeelblokje gebruiken kan. Maar rechtsvoor zitten ook kabels die moet je dan weer omleggen....dan moet je veel meer aanpassen aan je kabelboom dan nu nodig is. Heb nu als het ware de pluspool heel makkelijk gelegd. Ik sluit gewoon alles wat er op de pluspool zat weer aan op de nieuwe pluspool. Dan moet het goed zijn lijkt mij. En als het ware wordt de startmotor nu ook 'indirect' maar toch direct aan gesloten.

Greetzz..

Wouter
Voorheen X-Fighter
Nu:

Alfa 75 1.8 Turbo( in project)
164 3.0 V6 24v Super

Verleden:
75 1.8 Imola
164 3.0 v6 12v
155 2.0 TS 8v
166 3.0 V6 24v Super
Scarb:5848
Afbeelding

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

RE: 75 Turbo Evoluzione (Interieur er terug in )

wo apr 28, 2010 12:11

Is goed over nagedacht. In het algemeen is van een beetje knetteren geen sprake bij dit soort amperages. Brand is een reel gevaar en je accu wil ook wel eens scheuren bij echt heftige kortsluitingen. Afzekeren van deze kabel is ook lastig. Volgens mij zitten er in de 155 dikke zekeringhouders die je eventueel zou kunnen gebruiken. Eventueel kan je persogen ook nog solderen en voorzien van een dik soort krimpkous. Komt vast goed. :thumbs:
Dirk - Giulia2000TS

Terug naar “Projecten”