Even een korte update, hij rijdt prima met de nieuwe achteras goed contact met de weg en hij maakt nooit rare bewegingen ondanks de beperkte veerweg en stugge veren. Vandaag ermee naar Duitsland geweest om een uitlaatspruitstuk op te halen en eens even flink doorgejaagd op de Autobahn. Helaas regen op de terugweg en met Wanli´s op de achteras en lichte overberemming van de achteras bij een noodstop (die dus liefst vermeden moet worden) is dat niet zo ontspannen rijden, maar wordt beide verholpen.
Het uitlaat spruitstuk werd door de ebay verkoper aangeprezen als zijnde een Ansa Race spruitstuk, prima heb ik iets om over op te scheppen maar het zijn dus flink dikke pijpen die pas heel laat bijelkaar komen, dat is dan waarschijnlijk optimaal bij hogere toerentallen maar ik ben benieuwd of het echt merkbaar verschil geeft, zal ´m binnenkort monteren ter vervanging van de eigengemaakte. Die eigengemaakte was omdat een standaard 16v spruitstuk (al de types ook aftermarket) geen ruimte liet voor de binnenboord remmen, maar die heb ik dus nu niet meer.
Ook had ik de achterkant geschuurd en met de roller gelakt, evenals de bumper. Redelijk netjes maar moet nog een keer een extra laag en nabewerkt worden. Ik had ook de voorspoiler geverfd met de lak die over was, ondanks dat de spoiler nog niet geschuurd is. Ik denk nu dat ik toch een kopie in glasvezel ga maken, ik heb de hele winter rondgereden met een ongelakte alleen geplamuurde stalen spoiler, die zal wel helemaal verzadigd zijn geweest met vocht en dus roesten onder de plamuur en dit is dan een mooi en eenvoudig projektje om ervaring op te doen met iets maken van glasvezel, kan misschien later nog van pas komen. Helaas past de spoiler dan waarschijnlijk alleen op mijn verbrede Sud, dus geen commerciele mogelijkheden...tenzij ik ook kant en klaar gemaakte wielranden ga aanbieden
Daar ben ik over aan het denken, om een staalbedrijf tekeningen aan te leveren voor hun laser waterjet of plasma ding (weet ik niet eens) zodat ze de gebogen delen netjes kunnen uitsnijden uit 0.8 plaat en de vertikale randen uit 2 of 3 mm plaat, waarna ik die zelf aan elkaar las en dan een kit kan aanbieden met 4 randen en voorspoiler, waarbij er natuurlijk nog veel handwerk vereist is voor de bouwer. Maar nu nog niet!
Wat zijn ze lelijk he, sommige moderne auto´s, ok die Citroën is een bedrijfswagen maar sinds de Acadyane zijn ze dus flink achteruit gegaan.