Gillezzz
Member
Member
Contacteer: Website

RE: MDP 146 => laswerk => fixed + FOTO'S!!

zo feb 28, 2010 22:05

Molto bene Martin! Heb je ook foto's van het voltooide laswerk toevallig? En die CSC natuurlijk! :mrgreen:

Keep up the good work... 8)

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo feb 28, 2010 22:11

Ik denk al , die GTV kentekenplaat komt mij erg bekend voor :shock:
:wink:

MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

Re: RE: MDP 146 => laswerk => fixed + FOTO'S!!

zo feb 28, 2010 22:17

Molto bene Martin! Heb je ook foto's van het voltooide laswerk toevallig? En die CSC natuurlijk! :mrgreen:

Keep up the good work... 8)
Ik zal het eens aan Roy vragen. ;) De CSC zet ik deze week op foto. Vandaag woedde er een hevige storm in Limburg dus ben meer in de achtertuin geweest om de chaos op te ruimen dan dat ik überhaupt tijd heb gehad om tijd te maken.

DENNIS
Guru
Guru

zo feb 28, 2010 22:26

Nou dat laswerk zit wel goed; aan de werkruimte te zien :thumbs:
155 VMR30 - EVO II
159 1750 TBI Ti SW
75 2.0 T.Spark

EX: AR33 - 155TS - 75QV - 75TS - 147TS - 155V6 - 156JTD - 159JTDm

Gillezzz
Member
Member

zo feb 28, 2010 22:31

Poetsplannen letterlijk in het water gevallen dus. Het was onderweg naar Lichtenvoorde ook bar en boos, en 's avonds richting Almelooo werd het er niet beter op.

Succes verder!

elogiov6
Full Member
Full Member

zo feb 28, 2010 22:45

Pfff zo een gat verwacht je bij een 75.... maar niet bij een 146... :shock:
1054kg

Alfa 75 3.5 12v Savali voor trackdays
Peugeot 1.6 GTI daily

GTV
Guru
Guru

zo feb 28, 2010 22:51

Ik heb helaas geen foto's gemaakt toen t' klaar was.
De rechterkant was al een keer aangepakt (niet door mij)
De vloerplaat zat wat vliegenroest op eigenlijk niks spannends.
Wel was links de bumpersteun foetsie :lol: rechts was ook niet veel van over :(

MDP
Guru
Guru

zo feb 28, 2010 23:31

Pfff zo een gat verwacht je bij een 75.... maar niet bij een 146... :shock:
Je verwacht het niet, maar toch zijn er meer slechte 145/6'ers op de weg, dan jij en ik denken. Nu ze wat ouder worden, kom je ze steeds vaker tegen. In de toekomst zal het je steeds minder verbazen. ;) Maar goed, de mijne kan er weer even tegenaan, dankzij Roy. Verder ben ik allang blij dat het chassis nog hard is, want daar had ik in eerste instantie een hard hoofd in. Die van een maatje van me is er slechter aan toe. Tevens zijn ook zijn bumpersteunen 'stervende'. Ik ben benieuwd wat we daar aantreffen achter de spatborden.
Nou dat laswerk zit wel goed; aan de werkruimte te zien :thumbs:
Werkruimte als in het gat? :P :D
De rechterkant was al een keer aangepakt (niet door mij)
De vloerplaat zat wat vliegenroest op eigenlijk niks spannends.
Wel was links de bumpersteun foetsie :lol: rechts was ook niet veel van over :(
Maar goed dat ik toch beide bumpersteunen heb laten komen met de post. ;) Overigens is het echt een 145/6 kwaaltje. Bumpersteunen hoor/lees ik vaker. Tevens schijnen de 156'ers er ook last van te hebben. In wat voor een mate is me niet bekend.

MDP
Guru
Guru

ma mar 01, 2010 17:00

Voor de liefhebbers heb ik op mijn werk een foto geschoten van de CSC, met de GSM.

Afbeelding

Ook is het logo vervangen door een nieuw exemplaar. Het oude logo begon af te bladeren. Onacceptabel natuurlijk. :mrgreen:

Forza Trentatre
Full Member
Full Member

ma mar 01, 2010 20:25

Bekende roestplekken voor een 145/6. Ik had in mijn rechterwielkast precies dezelfde roest in de vorm van een tennisbal, weliswaar een iets kleinere tennisbal. Bumpersteunen zijn bij mij ook behoorlijk roestig, linksvoor is zelf het onderste deel verdwenen (onderste schroef kan dus niet bevestigd worden). Bij de komende APK ga ik dan ook de bumpersteunen laten vervangen. De linkerwielkast heb ik nog niet bekeken, dus zal ook gedaan worden.

Verder had ik vorig jaar bij de APK roestgaten in de bodemplaat, ter hoogte van de achterbank. In de bodemplaat zitten op diverse plaatsen een soort van afwateringsgaatjes. Die zijn dichtgemaakt, maar juist daar gaat het vocht zich dus ophopen, kan vervolgens niet weg, dus: roestgaten...

Je zou denken dat ze het bij Alfa toch wel geleerd hebben inmiddels, maar die Italianen zijn nogal hardleers...
I don't wear jewels, I drive them, Alfa Romeo

Leachim

wo mar 03, 2010 14:02

heb je nog foto's gemaakt van na de reparatie ?

MDP
Guru
Guru

do mar 04, 2010 17:07

heb je nog foto's gemaakt van na de reparatie ?

MDP
Guru
Guru

do mar 04, 2010 17:08

Bekende roestplekken voor een 145/6. Ik had in mijn rechterwielkast precies dezelfde roest in de vorm van een tennisbal, weliswaar een iets kleinere tennisbal. Bumpersteunen zijn bij mij ook behoorlijk roestig, linksvoor is zelf het onderste deel verdwenen (onderste schroef kan dus niet bevestigd worden). Bij de komende APK ga ik dan ook de bumpersteunen laten vervangen. De linkerwielkast heb ik nog niet bekeken, dus zal ook gedaan worden.

Verder had ik vorig jaar bij de APK roestgaten in de bodemplaat, ter hoogte van de achterbank. In de bodemplaat zitten op diverse plaatsen een soort van afwateringsgaatjes. Die zijn dichtgemaakt, maar juist daar gaat het vocht zich dus ophopen, kan vervolgens niet weg, dus: roestgaten...

Je zou denken dat ze het bij Alfa toch wel geleerd hebben inmiddels, maar die Italianen zijn nogal hardleers...
Als je een adresje nodig hebt voor de bumpersteunen geef je maar een brul. 15€ p.s. Goedkoper vind je ze -volgens mij- niet.

MDP
Guru
Guru

wo apr 14, 2010 20:00

Het topic eens afstoffen met een subtiel schopje! Zoals het er nu uitziet komen andere velgen onder de 146. Ik heb het gemunt op een aantal velgjes, daarover later meer. Ook staan er een aantal reparaties voor de deur. Thermostaat is aan vervanging toe en als ik toch bezig ben mik ik er direct nieuwe koelvloeistof in. Verder zit ik nog steeds in dubio wat betreft de bumpers. Bumpers in kleur staat wat aktueler terwijl de zwarte band zorgt voor contrast wat absoluut niet misstaat, plus de zwarte band hoort bij dat type auto natuurlijk. Even kijken wat we doen, wél gaan de bumpers naar de spuiter. De airintake ga ik verleggen tot vooraan de bumper. De mistlampen blijven. Tenslotte heb ik een bestelling onder de knop waaronder een polijstmachine, dus ze zal weer glimmen als geen ander!

To be continued...

Gillezzz
Member
Member

wo apr 14, 2010 22:13

Die bumpers die bumpers... Lastig hoor. :lol:

Die air-intake verlengen staat hier ook nog op de planning. Ik heb een stel aluminium buizen, maar overweeg nu toch weer een flexibel systeem. Hoe ga jij dat doen en weet je toevallig of er goed isolerende, flexibele slang met gladde binnenkant te krijgen is? Behalve dan het originele stuk rubber... ;)

En een polijstmachine lijkt me de missing link voor een poetser als jij. In de glans kun je je straks scheren denk ik! 8) Succes!

En welke velgen worden het! Genoeg spanning opgebouwd nu hoor. Vooruit met de geit! :P :mrgreen:

Terug naar “Projecten”