Kan een Spider vierde generatie (1991) worden verbeterd met rembekrachtiging? Zo ja: kan iemand mij tippen op waar ik rembekrachtiging kan vinden en hoe het erin gezet moet worden?
Alvast dank voor reacties!
Ik heb de Spider pas twee dagen. Voor mijn gevoel remt ie niet echt goed. Ik laat sowieso de remschijven en blokken (alles brembo) vervangen. Misschien lost dat het wel op, maar ik weet niet of er rembekrachtiging op zit en zo nee: of het dan nog er op te zetten is.Het is even geleden dat ik een Spider 4 heb gereden, maar ik dacht dat die toch echt een rembekrachtiger had en dat ze dat allemaal dan wel zouden hebbben! Zijn ze er dan ook zonder of vergis ik me gewoon helemaal...?
Dank! Ik ga kijken.Nou ja, als je de kap open trekt en er zit een vrij groot, cilindervormig ding tegen het schutbord aan de bestuurderskant, waar de hoofremcilinder aan hangt en waar een slangetje uit komt dat naar je inlaatsptuitstuk loopt, dan heb je waarschijnlijk een bekrachtiger...
Een S4 (of eigenlijk iedere 105 met de 2-liter remmen) remt gewoon ontzettend goed. Zelfs de racers gebruiken de standaard remklauwen, ze zijn echt meer dan prima. Zelfs heel erg goed als je het vergelijkt met andere klassiekers.Is dit je eerste klassieker? En heb je andere spiders proefgereden?
Oude Alfas remmen sowieso niet zo top als modern spul.
En dan ook maar meteen de klauwen vernieuwen?En denk, naast het vervangen van de schijven en blokken, ook aan de remslangetjes en verse remvloeistof.
Als die gewoon lekker gangbaar zijn zou ik dat niet doen.En dan ook maar meteen de klauwen vernieuwen?En denk, naast het vervangen van de schijven en blokken, ook aan de remslangetjes en verse remvloeistof.
Zou wel even de oriëntatie van de zuigers checken. Zeker als er nieuw spul op gaat.Als die gewoon lekker gangbaar zijn zou ik dat niet doen.En dan ook maar meteen de klauwen vernieuwen?En denk, naast het vervangen van de schijven en blokken, ook aan de remslangetjes en verse remvloeistof.