De eerste foto is van de auto op de plek waar deze enkele decennia heeft gestaan.

En na het op de autoambulance takelen .

Niet echte een 'barn find' want ik heb hem daar zelf lang geleden neergezet, maar ziet er toch wel zo uit. Het is duidelijk dat een volledige restauratie van de koets en een revisie van de techniek noodzakelijk zijn. Aangezien de auto op dat moment al meer 30 jaar in mijn bezit was heb ik besloten dat een volledige restauratie financieel gezien niet perse verstandig hoefde te zijn (is het dat ooit?). Waarschijnlijk was de aanschaf van een goed gerestaureerde goedkoper geweest. Maar ooit heb ik de auto hiervoor opzij gezet, en een kenteken dat al 40 jaar op jouw naam staat is natuurlijk ook wat waard. Genoeg over geld.
Bij het begin van het proces heb ik nog overwogen om er meer een 'restomod' van te maken. Maar ik heb ontdekt dat bij elke keuze die ik moest/mocht maken ik de voorkeur gaf aan origineel en dat is allengs het uitgangspunt geworden. Met een paar weloverwogen uitzonderingen is er steeds voor gekozen om de auto in de staat te brengen die Alfa ooit bedoeld heeft.
Uiteraard heeft eerst de demontage plaats gevonden bij Alf as in Ankeveen waar de restauratie in opdracht is gegeven.

Mijn auto bleek slecht op de bekende plekken, maar gelukkig bleken belangrijke delen als de kokerbalken nog heel gaaf. Voldoende goede basis voor een restauratie, waarover later meer.