Als je er jaren geen last van hebt gehad, heeft haast zeker nix met de olio te maken, bijna onmogelijk. En dat AGIP verhaal... ik lag me slap.
In mijn V6en zit altijd 10w60, van alles er al in gehad, Castrol RS, Liqui Moly, Castrol TWS en nu Rowe Synth (lijkt op Castrol RS). Nooit problemen.
Wel gehad: Na gedeeltelijke revisie (zuigerveren en lagers) en inrijden (2500 km) na een stuk planken (vond ik al niet overtuigend gaan) kom ik in de bebouwde kom aan...tiktiktiktiktik... (hier ook al eens gepost). En tiktiktiktik ging niet meer weg...
Blok opengemaakt, vergelijkbare zuiger...toen injectors toch maar laten reinigen (ik had eigenwijzer moeten zijn, dat wilde ik eigenlijk gelijk al doen, maar degene die de revisie uitvoerde zei dat het niet echt nodig was)....Nu 40.000 km verder, meerdere malen planken op de autobaan etc. en vele problemen met luchthoeveelheidsmeter (veel te arm...) maar nog steeds geen tiktiktik...en alle mogelijke olio's.... (LHmeter nu wel aardig op orde trouwens)...
Dus ik sluit me geheel aan bij Dottore Dre. Check your injectors!
PS: In de racer (TS) gaat alleen Castrol TWS, werkt perfect, zelfs een ronde Spa met kapotte koppaking in 5 levert geen problemen op. TWS is echt top olio.