Gebruikersavatar
marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 949
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 15:16
Locatie: Lochem

RE: Verschillende montage v-bak bij AR 75 TS i.v.m. 75 TB?

za dec 03, 2005 17:25

Als je er jaren geen last van hebt gehad, heeft haast zeker nix met de olio te maken, bijna onmogelijk. En dat AGIP verhaal... ik lag me slap.

In mijn V6en zit altijd 10w60, van alles er al in gehad, Castrol RS, Liqui Moly, Castrol TWS en nu Rowe Synth (lijkt op Castrol RS). Nooit problemen.

Wel gehad: Na gedeeltelijke revisie (zuigerveren en lagers) en inrijden (2500 km) na een stuk planken (vond ik al niet overtuigend gaan) kom ik in de bebouwde kom aan...tiktiktiktiktik... (hier ook al eens gepost). En tiktiktiktik ging niet meer weg...

Blok opengemaakt, vergelijkbare zuiger...toen injectors toch maar laten reinigen (ik had eigenwijzer moeten zijn, dat wilde ik eigenlijk gelijk al doen, maar degene die de revisie uitvoerde zei dat het niet echt nodig was)....Nu 40.000 km verder, meerdere malen planken op de autobaan etc. en vele problemen met luchthoeveelheidsmeter (veel te arm...) maar nog steeds geen tiktiktik...en alle mogelijke olio's.... (LHmeter nu wel aardig op orde trouwens)...

Dus ik sluit me geheel aan bij Dottore Dre. Check your injectors!

PS: In de racer (TS) gaat alleen Castrol TWS, werkt perfect, zelfs een ronde Spa met kapotte koppaking in 5 levert geen problemen op. TWS is echt top olio.
Alfa romeo: The art of the machine!

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

RE: Verschillende montage v-bak bij AR 75 TS i.v.m. 75 TB?

za dec 03, 2005 17:47

2 Turbo Tips ter voorkoming gesmolten zuigers bij gechipte Turbo bij extreem gebruik:

1. Power Boost Valve, oftewel benzinedruk verhogen of grotere injectors met programmeerbare computer (mengsel dus niet te arm)
2. Op circuit koude bougies monteren, factor 8 ipv standaard factor 6 :wink:

10W60 gebruik ik ook zonder problemen op het circuit.

Afgelopen jaar probleemloos mee gereden :!: (alleen intensief circuit gebruik :!: )
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1312
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: "Beeg" Z-Limburg, 161 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

RE: Verschillende montage v-bak bij AR 75 TS i.v.m. 75 TB?

za dec 03, 2005 18:23

zuiger, Ai that hurts,

bij mijn TS geen spacers V6 wel.

Saluti,
Maurizio
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & M336 Ringtool, AR105 Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

RE: Verschillende montage v-bak bij AR 75 TS i.v.m. 75 TB?

za dec 03, 2005 20:35

Agip oliedom ?



:blue_lol:

Andretti Molletti

Re: RE: Verschillende montage v-bak bij AR 75 TS i.v.m. 75 T

za dec 03, 2005 20:40

2. Op circuit koude bougies monteren, factor 8 ipv standaard factor 6 :wink:
LATEN monteren toch?

;)

Gebruikersavatar
kai
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 808
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:19
Locatie: Kloosterburen, Gr
Contacteer: Website

RE: Verschillende montage v-bak bij AR 75 TS i.v.m. 75 TB?

za dec 03, 2005 21:38

Die spacers zitten er tussen om de grotere donut aan de transaxle vrij te kunnen laten draaien.
DAT is de enige reden!
Ik heb gexperimenteerd met de hoek van de motor tov de aandrijfas en dat lijkt weinig uit te maken.
(Dit alles niet over langere perioden kunnen testen natuurlijk.)
Theoretisch zou je de aandrijflijn in zn geheel in het verlengde an de krukas willen hebben. Zonder hoeken dus.
Maar dit komt eigenlijk alleen de levensduur van de Donuts ten goede en heeft verder nauwelijks invloed op de vermogens overbrenging.

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: Verschillende montage v-bak bij AR 75 TS i.v.m. 75 TB?

za dec 03, 2005 21:43

als ik de spacers er tussenuit haal dan ligt mijn versn.bak bij de hulpkop.cilinder tegen de carosserie aan en kan de aandrijfas niet meer draaien djs er zijn toch 2 redenen :wink:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

Re: RE: Verschillende montage v-bak bij AR 75 TS i.v.m. 75 T

zo dec 04, 2005 09:33

2. Op circuit koude bougies monteren, factor 8 ipv standaard factor 6 :wink:
LATEN monteren toch?

;)
Ja Ja, laten monteren door de man met de handschoentjes en een kofferbak vol met bougies :lol:
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Roy Hartgerink

RE: Verschillende montage v-bak bij AR 75 TS i.v.m. 75 TB?

zo dec 04, 2005 11:49

Hi,

Nou, ff aan alle on- en off-topic reageerders bedankt voor de reacties. Mijn on-topic vraag is weer eens beantwoord hiero. Off-topic heeft het me weer meer vragen/inzicht opgeleverd. Wat mij betreft nu off-topic ;-)

@ Turbomarc; ik d8 dat die ww-gele brievenbus serieus verlaagd was (optisch getuned :-)). Lag deze dus, nu blijkt, laag door de kofferbak vol met bougies.

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

RE: Verschillende montage v-bak bij AR 75 TS i.v.m. 75 TB?

zo dec 04, 2005 12:19

@roy Niet helemaal, het was een rode 75 V6 :whistle:
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Terug naar “Algemene Technische vragen”