Kabir

ik denk dat ik problemen heb met mij hogedruk sensor 156 jtd

wo nov 23, 2005 16:30

Wie kan mij verder helpen:

Heb onlangs een Alfa 156 1.9 jdt 1998 aangeschaft, maar heb een probleem.

Bij een snelheid van +/- 140 (3000 toeren, 5e versnelling) valt de motor uit. Ik zelf denk aan de hogedruk sensor oftewel de sensor die
de brandstofdruk regelt naar de pompversuivers toe. Heb de Alfa dealer gebeld en dit onderdeel kost 235 ecl. BTW.

Dure aankoop!!! Kan iemand mij helpen met de waardes van deze sensor dan kan ik het zelf opmeten,
of weet iemand waar dit aan ligt.

GROTE DANK

Kabir

C.M.
Newbie
Newbie

RE: ik denk dat ik problemen heb met mij hogedruk sensor 156

za dec 03, 2005 18:47

Is de motor daarna gelijk weer te starten of moet je een poosje wachten????????
Alleen bij 140 in 5 of ook bij andere snelheden/toerentallen of versnelling????
Drukken zijn uit te lezen met examiner en nee ik weet geen waarden van deze sencor.
Doet hij dit ook als de motor koud is?????????
Ik denk zelf dat je bdp sensor de zaak zit te flessen omdat je zegt dat de motor helemaal stilvalt.
Gr C.M.
BEROEP: ALFA MONTEUR
Race engineer alfa 147 gta cup
kampioen 2004 o.c.
Fiat 850, 128, 128 rally, 131, Ritmo 85s, Croma 2.0
Alfa 156 1.8

Remco S
Guru
Guru

za dec 03, 2005 18:54

is het alleen bij deze snelheid, of is het bij dit toerental?

Ik had namelijk een tijdeje geleden een auto met exact hetzelfde probleem, maar dat was dan bij de 3000 toeren.
daar was de hogedruk pomp naar de kl*te.

Wat je eigenlijk zal moeten doen, is de retourdruk van de brandstof op moeten meten (of op laten meten)
is deze nu te hoog, haal dan voor de gein eens het brandstoffilter los, en kijk of je kleine deeltjes metaal tegenkomt, kijk daarna gelijk even in de tank (lage drukpomp losmaken) en kijk of de tank gevuld is met kleine deeltjes metaal.

is dit het geval dan wordt het een hele dure reparatie, want dan is waarschijnlijk de hogedrukpomp (die wordt aangedreven door de D-riem) inwendig overmatig aan het slijten) en in dat geval zl je eigenlijk alle onder delen van de brandstof toevoer en afvoer moeten vervangen, want dan zit alles vol met metaal deeltjes

Andretti Molletti

za dec 03, 2005 20:39

trek de sensor eens los en ga eens rijden... je hebt dan welliswaar niet echt veel vermogen, maar dan zul je zien dat i niet uitvalt!!!

Ik denk idd de BDP of zelfs de temp sensor...
Druksensor kun je meten, maar als de motor uitvalt dan valt de druk ook weg.. dan is de vraag is het een gevolg of oorzaak??
Retourbrandstofverhaal van Remco is ook iets wat je moet/kan controleren

Over de buitenste 2 aansluitingen vd sensor meet je 5 Volt.. de middelste zal t.ov. de min een spanning van 1,1Volt tot bijna 4,5Volt geven afhankelijk vd druk.

Terug naar “Algemene Technische vragen”