KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Motor problemen Alfa146

ma dec 05, 2005 18:25

Rij je er helemaal niet mee dan? Het is lastig te beoordelen vanaf hier wat wel of niet kan. Het kan ook een brandstoftoevoer probleem zijn. Een vervuilde injector oid.

Rens 1.7QV
Guru
Guru

ma dec 05, 2005 18:39

Weet je welke cilinders niet meedoen??? Ales je alles hebt omgedraaid dan zal die het idd niet beter doen, maar het is dan wel belangrijk om te weten of het probleem zich verplaatst of dat steeds dezelfde cilinders niet meedoen. Bekijk dat eerst even. Wanneer je bij het wisselen van de bobines, bougies zijn nieuw dus dat hoeft niet :wink:. Geen verschil optreedt dan pas kun je de ontsteking uitsluiten.

Brandstoffilter misschien verstopt???
Alleen het ploffen in de uitlaat duidt dat er wel benzine aanwezig is, maar dat er het juist in de cilinder niet verbrand wordt.

Bekijk je ontsteking nog eens goed. Alle kabels zijn ook goed aangesoten neem ik aan??

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

alfa146ts

ma dec 05, 2005 20:50

Ik rijd er nu sinds 3 weken weer in, daarvoor is hij bij Giulaweb geweest om de krukaslagers te vervangen, de eerste 2 weken deed hij het perfect dus ik denk dat de boel wel goed is aangesloten, als het probleem zich voordoet lijkt het (bijna 100% zeker) dat het bij alle 4 cilinders fout gaat, wanneer ik een bougiekabel lostrek verandert er weinig, houd ik de dop dicht boven de bougie dan slaat de vonk dus over tussen de dop en de bougie met een zeer lage frequentie, dit doet hij bij alle cilinders overigens exact hetzelfde, dus daar vind ik ook geen verschil, het probleem heeft zich ooit 1 keer voor gedaan voordat hij bij Giuliaweb is geweest dus ik denk dat het probleem los staat van de reparatie aldaar. Mischien met deze info kan iemand er iets meer mee.Alvast mijn dank!

Doix

di dec 06, 2005 16:55

Een 146 TS uit 2000 en nu al de krukaslagers vervangen? :shock:

Toerentalsensor misschien kaduuk? Het is maar een gok.

Greetz en succes en ik ben zeer benieuwd wat de oorzaak is, want niets is zo kl*te als je de oorzaak van een storing niet kan vinden....

Aad

alfa146ts

di dec 06, 2005 17:18

Tja allereerst de lagers, ahum....... wat dacht je ervan om het circuit op te knallen terwijl je veel te weinig olie in je blokkie heb zitten en dat ze op het circuit wat extra olie lusten mag ook wel duidelijk zijn, erg dom van mezelf maar men karretje heeft het me vergeven, dan de storing van dit moment doet me zo langzamerhand meer denken aan een brandstof probleem dan de bobine,s en ontsteking, maargoed morgen gaat ik er weer mee verder.Thanks voor je steun!!!

alfa146ts

di dec 06, 2005 22:47

Ik vind het nog te vroeg om te juigen maar ik denk dat het probleem verholpen is, zoals ik al schreef begon ik het vermoeden te krijgen dat ik qua bobine,s of ontsteking in de verkeerde richting zocht, dacht namelijk al eerder aan brandstof toevoer, ik heb vanavond de lambdasonde vervangen en dik anderhalf uur gereden en tot dusver is het probleem niet meer voorgekomen, de afgelopen week hield hij het nog geen 10minuten vol dus ik denk dat het dan ook echt verholpen is, toch bedankt voor de tips en suggesties.Dat het leerzaam was is een ding wat zeker is, Thanks!!

Terug naar “Algemene Technische vragen”