Mocht je toch een veerpoot willen vervangen dan moet je wel allebij vervangen anders krijg je problemen.
Wat voor soort problemen? De vorige eigenaar van mijn 33 (3 gaats) had er 1 gedaan, de andere moet nog maar die heb ik er los bij gekregen.
Wel was de auto bagger uitgelijnd, (typisch gevolg van een veerpoot vervangen) dus dat heb ik maar even laten doen tussentijds.
Waar ik vooral mee zit is de rijhoogte, volgens de vraagbaak heeft de 33 verschillende rijhoogtes gehad over de jaren/chassisnummers/modellen, tenminste als de tabel klopt. Voor is er standaard en -1cm, achter is er standaard, -1cm en -2cm.
Het komt er op neer dat ik goed moet checken dat de veerpoot die ik wil monteren onder een 16v of QV vandaan komt, met overeenkomstige -1cm veer.
Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Hoe kan je checken dat je een correcte veerpoot (en veer) te pakken hebt?
Groeten,