De Freker

olie Sensor 75 ts

zo dec 11, 2005 17:15

Dag mensen....

Even een vraagje.....als je voor de motorruimte staat (gezicht naar auto :wink: ) dan zit er aan de rechterkant van het bllok, vlak achter de dynamo (het kabetlje van deze sensor loopt ook langs de dynamo) een sensor, vlakbij de oliepijlstok.

Aan de andere kant van het blok zit de olieDRUK sensor, waar is deze sensor aan de rechterkant dan voor? Is die dan voor de (minimum)hoeveelheid olie? dus als er te weinig in zit gaat het rode lampje op dash branden......? klopt?
Want dat kabeltje is losgeraakt en dus ging het lampje branden, maar mn oliedruk is nog in orde (4 bar).

Echter dan zou dat lampje nu continue moeten blijven branden toch? maar dat is niet het geval! dus ik snap het eigenlijk niet......

Wie helpt?

Dank.

Grt, Freek

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: olie Sensor 75 ts

zo dec 11, 2005 17:50

Deze meet of er sowieso oliedruk is.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma dec 12, 2005 21:08

Om te beginnen vind ik het lastig om jouw verhaal te lezen. :o Een auto heeft maar één rechterkant en één linkerkant alsook voorkant, achterkant, onderkant.............zucht.
Dus ik ga jou even duidelijk vertellen dat:
a) linksvoor op het blok zit de schakelaar/ sensor voor het oliedruklampje,
b) rechtsvoor op het blok zit een sensor voor het (te lage) olieniveauverklikkerlampje, (waar je dus niet op kunt vertrouwen: Ik ken een blok wat in de soep liep door een te laag olieniveau en dooruitvolgend geen oliedruk, zonder dat dat lampje ooit maar gewaarschuwd had! :shock: Alsook een ander blok, dat wegens het ontbreken van een oliedop al ruim 2,5 liter olie had verloren, dus het peil stond 1,5 liter (!) onder het min. en daarbij ging ook nog geen lampje branden)
c) rechtsachter op het blok zit de oliedruksensor voor het aansturen van je oliedrukmeter.

Zo. [-( :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Marco
Full Member
Full Member

ma dec 12, 2005 21:30

Biuj mij kinppert wel het lampje bij de oliedrukmeter, maar dr zit wel genoeg olie in (peil iedere week) en hij geeft ook nog genoeg oliedruk aan.......

Dus dan is bij mij de sensor links voor op mn blok waarschijnlijk stuk ?

Groeten Marco

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: olie Sensor 75 ts

ma dec 12, 2005 22:03

Biuj mij kinppert wel het lampje bij de oliedrukmeter, maar dr zit wel genoeg olie in (peil iedere week) en hij geeft ook nog genoeg oliedruk aan.......

Dus dan is bij mij de sensor links voor op mn blok waarschijnlijk stuk ?

Groeten Marco
Ja! =D>
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Marco
Full Member
Full Member

ma dec 12, 2005 23:07

Dank U :lol: 8)

Groeten Marco

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

di dec 13, 2005 09:07

Om te beginnen vind ik het lastig om jouw verhaal te lezen. :o Een auto heeft maar één rechterkant en één linkerkant alsook voorkant, achterkant, onderkant.............zucht.
Dus ik ga jou even duidelijk vertellen dat:
a) linksvoor op het blok zit de schakelaar/ sensor voor het oliedruklampje,
b) rechtsvoor op het blok zit een sensor voor het (te lage) olieniveauverklikkerlampje, (waar je dus niet op kunt vertrouwen: Ik ken een blok wat in de soep liep door een te laag olieniveau en dooruitvolgend geen oliedruk, zonder dat dat lampje ooit maar gewaarschuwd had! :shock: Alsook een ander blok, dat wegens het ontbreken van een oliedop al ruim 2,5 liter olie had verloren, dus het peil stond 1,5 liter (!) onder het min. en daarbij ging ook nog geen lampje branden)
c) rechtsachter op het blok zit de oliedruksensor voor het aansturen van je oliedrukmeter.

Zo. [-( :wink:
Simpel. Bakboord en stuurboord. Links en rechts, maar dan ALTIJD gezien naar de rij (vaar) richting toe. Nooit meer confused hoe je moet gaan staan en waar je je rug naar toe moet keren. :wink:
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di dec 13, 2005 09:10

inlaat en uitlaatzijde werkt ook :lol:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

di dec 13, 2005 09:14

Bij een boxer of een V6? :needcoffee:
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di dec 13, 2005 09:17

in dit geval, bij een TS he grapjas 8)
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

kroehlur

di dec 13, 2005 10:15

Simpel. Bakboord en stuurboord. Links en rechts, maar dan ALTIJD gezien naar de rij (vaar) richting toe. Nooit meer confused hoe je moet gaan staan en waar je je rug naar toe moet keren. :wink:
Nearside/farside? De juiste termen bestaan al dus waarom termen uit het natte element overnemen? Enige probleem met nearside/farside is dat niemand in Engeland weet welke wat is en waarom. :lol:

Ik keer mijn rug naar dit topic.

Terug naar “Algemene Technische vragen”