Wat is nu beter / handiger een 4 koloms of een 2 koloms.

2 koloms
70%
23
4 koloms
30%
10
 
Totaal aantal stemmen: 33
alfaromeo155

RE: Welke Brug

ma dec 12, 2005 21:17

deze discussie hebben we pas nog gehad.

tja ik zou gaan voor een twee koloms brug, deze vind ik persoonlijk erg lekker werken. En wel omdat de wielen vrij hangen, en geen rijplaten in de weg zitten.

maak van dit topic anders even een pol

Gebruikersavatar
Sinus 2600 Spider
Guru
Guru
Berichten: 1075
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:32
Locatie: Hooge Zwaluwe

RE: Welke Brug

ma dec 12, 2005 21:42

Persoonlijk lijkt mij een vierkolomsbrug wat makkelijk. Als je de wielen vrij wilt hebben zet je gewoon een steun onder de auto. Maar dorpels lassen en kriksteunen repareren kun je er ook mee. (komt helaas wel eens voor bij een Alfa :roll: )
SCARB-Lid: 1719
BMW 520d M
AR Spider 3.2 V6 Q4 Q-tronic (2007)

Gebruikersavatar
Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:51
Locatie: Culemborg

RE: Welke Brug

ma dec 12, 2005 21:44

dorpels en kriksteunen zijn ook wel te vervangen op een 2-kolommer hoor

daar kan je ook bokken bij gebruiken :wink:
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
sjoerdb
Full Member
Full Member
Berichten: 280
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:24
Locatie: venhuizen

RE: Welke Brug

ma dec 12, 2005 23:34

POETSBRUG, heb je helemaal geen rijplaten en palen om je auto heen. en de hoogte is net mooi om dorpels te doen op je krukje. wielen zijn vrij en de motor zou er ook met weinig problemen uitgehaald kunnen worden.
een berlina is de limo van de 70tiger jaren!

Gebruikersavatar
ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:25
Locatie: Nieuwerkerk zld.
Contacteer: Website

RE: Welke Brug

di dec 13, 2005 09:02

Vierkoloms is handig om "even" op te rijden, en voor een uitlaatje en dergelijke, maar een 2 koloms werkt beter als je echt iets aan de auto wil doen, zoals remmen of ophanging. Nadeel van deze is dat je goed moet kijken waar je de poten onder de auto plaatst, anders maak je een hoop kapot! :?
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5621
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Welke Brug

di dec 13, 2005 10:19

eigenlijk dus gewoon allebei.. :wink:
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

alfaromeo155

Re: RE: Welke Brug

di dec 13, 2005 19:10

POETSBRUG, heb je helemaal geen rijplaten en palen om je auto heen. en de hoogte is net mooi om dorpels te doen op je krukje. wielen zijn vrij en de motor zou er ook met weinig problemen uitgehaald kunnen worden.
hier zit je weer met dwarsbalken, en hij gaat niet hoog genoeg. voor als je bijvoorbeeld een bak moet doen, of je moet last van je rug willen krijgen. maar dat lijkt mij niet.

Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

Re: RE: Welke Brug

wo dec 14, 2005 12:04

Persoonlijk lijkt mij een vierkolomsbrug wat makkelijk. Als je de wielen vrij wilt hebben zet je gewoon een steun onder de auto. Maar dorpels lassen en kriksteunen repareren kun je er ook mee. (komt helaas wel eens voor bij een Alfa :roll: )
Als je onder een schuine hoek kunt lassen wel ! (ik heb namelijk wel eens tamelijk zitten klooien om bij een 4 koloms brug recht op de bodem van de auto een las te leggen....Nu is het zo dat de auto ook wat lager was.... maar daar heb je bij een 2 koloms geen last van....
Ook had mijn giulietta destijds oprijplaten nodig om de 1e demper niet te verkrachten (de dwarsbalk van een 4 koloms).....Ik weet er zijn verlaagde 4 kolomsbruggen....maar die zijn zo profi dat deze hobby-jongen daar niet aan is begonnen.....Dan maar 2 koloms....

En ook rotte auto's kunnen veilig naar boven hoor! Niet op de kriksteunen nee, maar dat moet je bij veel oude of in onbekende staat verkerende auto's nooit doen....(en niet alleen bij Alfa's ! [-X )

Ik doe het gewoon met mijn STENHOJ :
Afbeelding
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

kroehlur

RE: Welke Brug

wo dec 14, 2005 12:42

StenhØj bedoel je dan, hé? :wink:

Gebruikersavatar
bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2223
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:45
Locatie: noordbroek
Contacteer: Website

RE: Welke Brug

wo dec 14, 2005 20:02

ik ben ook voor een twekolomsbrug. Je hebt meer ruimte om te werken de rijplaten zitten niet in de weg en je stoot je kop niet zo vaak als bij een vierkolomsbrug
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

Re: RE: Welke Brug

wo dec 14, 2005 22:03

StenhØj bedoel je dan, hé? :wink:
Ø ÿå˛ dâţ ǐş ŵāąř :!: :blue_lol:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Welke Brug

wo dec 14, 2005 23:19

indien uitsluitend 105 : een vierkolommer, indien Fiat gerelateerd: 2 kolommer!!!

Vanwege de kriksteunen. En dorpels gaan prima op een vierkolommer....
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8048
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: Welke Brug

wo dec 14, 2005 23:45

indien uitsluitend 105 : een vierkolommer, indien Fiat gerelateerd: 2 kolommer!!!

Vanwege de kriksteunen. En dorpels gaan prima op een vierkolommer....
Rik da's wel heel erg kort he...Tussen een 105 en een Fiat gerelateerde zit een complete wereld hoor....( mijn wereld namelijk.... :wink: )
Maarre, on topic, 2 koloms! Heb er zelf laatst eentje gescoord, moet nog worden opgebouwd.
Maak niet de fout om een 1-koloms te kopen, da's echt nog minder handig dan een smeerkuil!
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Terug naar “Algemene Technische vragen”