Fausz

Alfa 155 1.8 t.s. 8v

wo dec 14, 2005 21:52

Hallo iedereen.

Ik rij sinds een tijdje in een 155 1.8 t.s. 8v rond. Het ding rijdt heerlijk, alleen hij begint steeds erger in te houden.
Eerst dacht ik dat het aan de bougies lag, en met het idee dat het nooit verkeerd is om er een paar nieuwe in te doen heb ik ze maar vervangen.

Dit was het uiteraard niet. Nieuw luchthoeveelheidsmeter gemonteerd, ook geen resultaat.
Daarna met contactspray de stekkertjes eens onder handen genomen. Met als resultaat dat hij niet meer startte.. achteraf bleek dat een paar geoxideerde zekeringen die ik eruit had gehaald om ze te controleren ondertussen te geoxideerd waren ( drie zekeringen zitten tegen accubak aan in een paar relais')

De auto houdt dus ook alleen maar in tijdens optrekken ( moment koppeling oplaten komen, slaat bijna af. Bij achteruit rijden gebeurd er niks bijzonders en is het gewoon goed..) en in linkerbochten bokt hij ( driekwart over rotonde) alsof je met je voet op het gas zitten spelen.
Kan dit komen door een bijna verstopt brandstoffilter?? gezien de ligging ervan onder de auto.

Iemand die dit euvel kent of weet waar het vandaan komt..? ik hoor het graag van je.

Met vriendelijke groet,
Rik

Marco
Full Member
Full Member

RE: Alfa 155 1.8 t.s. 8v

wo dec 14, 2005 21:56

Hoi Rik.

Ik denk dat je dat bonken moet zoeken in je draagarmrubbers, heb nl. het zelfde euvel gehad als wat jij beschrijft, hoor je dat gebonk ook over drempels en hobbelwegen ?

Voor wat betreft het inhouden, dat kan van alles zijn, ook je luchtfilter kan verstopt zitten.......

Groeten Marco

Fausz

wo dec 14, 2005 22:11

Heuj marco,

Ik had erin gezet dat hij bokte... niet bonkte..
dus dat had ook al met inhouden te maken..

En gebonk heb ik eigenlijk geen last van...!!! :P

Luchtfilter is zo schoon als het maar kan.. is vervangingsfilter van K&N ( of iets wat erop lijkt..)

boerguus

wo dec 14, 2005 22:33

vervang de lambda sonde eens mischien dta die niet goed is

of de boordcomputer klopt niet kan ook nog
kan van alles zijn

Marco
Full Member
Full Member

wo dec 14, 2005 23:23

I'm sorry zat het ff snel te lezen........ :oops:

Groeten Marco

Fausz

do dec 15, 2005 22:56

alvast bedankt..

Ik ga van het weekend wel eens zoeken..
Tenzij ik wat beters heb te doen ( zoals een 33 kopen...Mis het boxergeluid.. :P )

Terug naar “Algemene Technische vragen”