Omdat ik de thermostaat van mijn Alfa 33 (type 3) wilde vervangen was het handig als het inlaatspruitstuk van de motor er even af ging. Nu is dus het ergste wat er kan gebeuren gebeurt:
Onder elke moer (6) waarmee het inlaatspruitstuk vast zit, zit een ring. Nu heb ik het inlaatspruitstuk met een vriend samen eraf getilt. Helaas hebben we niet in de gaten gehad dat dit losse ringen waren. Dus bij het aftillen en kantelen van de inlaat vielen al die ringen eraf.
Ik had al papier klaargelegt om in de inlaat te stoppen zodat er nix in zou vallen en had ook al met de compressor eventueel vuil weg geblazen etc.
Anyway, ik heb dus 5 ringen terug kunnen vinden. De 6e is zoek. Ik kan hem ook nergens vinden. Het kan zijn dat ie ergens tussen geschoven is of wat dergelijks. Het kan ook dat hij in de inlaat gevallen is. Als ik de inlaatpijp in kijk, zie ik daar net om het hoekje de klep zitten.
Hoe kom ik er nou in ****naam achter of mijn vermoedens juist zijn? Zo'n ring zou je toch moeten zien liggen, ofniet? Het gaat om een 1.4 8V dus als het goed is is er maar 1 inlaatklep per keer open. Kan zon ring dan naar beneden vallen, en tussen de klep en de klepzitting door op de zuiger vallen? Het is natuurlijk geen super klein ringetje...
Als de klep dicht is zou hij tegen de inlaatklep moeten liggen en dan zou je hem moeten kunnen zien, toch?
Wat moet ik nu? Met een magneet in de inlaat ofzo?
Ik ben altijd zo voorzichtig en dan gebeurt je dit

Iemand die mij wat tips kan geven?