ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Alfa33: Bij verwijderen motorinlaat misschien wat in

zo dec 18, 2005 19:08

Ik heb alleen m'n twijfels of je koppakking aan de betreffende kant het leuk vind om weer los gehaalt te worden. Ik zou er voor de zekerheid een andere voor incaluleren.

Succes,

Rens

altijd een nieuwe plaatsen!!!! Nooit dezelfde weer terug zetten!! dat geeft geheid problemen. Kop los is nieuwe pakking!!!!
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Alfa33: Bij verwijderen motorinlaat misschien wat in gev

zo dec 18, 2005 19:22

Misschien een rare theorie van mij (shoot me :twisted: ) maar wat van volgende stelling:

een koppakingset (incl klepseals etc) kost je 75 €. Als je toch de koppen er af haalt (want je weet natuurlijk niet in WELKE het ringetje gevallen is ja je toch voor een volledige set, niet ? (zou anders zonde zijn van de werkuren.
Een ruilblok koop je ook voor 75 € ;) Dus: waarom niet de gok wagen ? Misschien was er wel geen 6de ringetje, zoals Jasparon terecht opmerkt.

en ZEKER niet de oude koppaking terugplatsen, sneuvelt vermoedelijk sowieso wel bij loshalen
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Rens 1.7QV
Guru
Guru

zo dec 18, 2005 19:40

Trouwens zijn er ook kanten waar die zeker niet in de cilinder gavllen kan zijn, omdat die kleppen gewoon gesloten waren, of weet je dit nog niet?? Bij een 33 kan het zo zijn dat alle kleppen dicht zijn aan een kant. Misschien kan je dan al aan 1 kant zeker zeggen dat die daar niet inligt. En als ze een beetje openstaan kan die er natuurlijk altijd ingevallen zijn.

Ik heb trouwens ook een keer mogen ervaren hoe het is als er een moertje in de motor valt. De vorige eigenaar van mijn QV had tijdens het afstellen van de carbs er een boutje in laten vallen #-o :-k . En dat was nog goed af te lezen in de kop en de cilinder. Dat waren een boel afdrukken.

Had jullie dat blok niet eens opgehaald Michel of Koen??????????

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo

zo dec 18, 2005 22:25

het is inderdaad te doen met een normale momentsleutel
je kunt er wat lastig bij maar het wil zeker.

de poelie van de distributie kun je laten zitten het is het eenvoudigst om
de achterkap los te draaien met de twee extra boutjes in het blok en deze in een keer mee te demonteren met de kop.
is er allemmal prima uit te krijgen.

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

zo dec 18, 2005 22:37

Ik zou eerst maar eens een magneetje op flexibele steel gaan halen en/of een inspectiespiegeltje regelen voordat ik de kop eraf zou halen. Bekijk de inlaat minities. Zolang je de krukas niet verdraaid hebt kun je met zekerheid aannemen dat het ringetje niet in de cilinder is gevallen als de klep dichtstaat. Als je daar in die inlaat iets ziet kun je ervan uitgaan dat er niets inzit tocht???

Als je het blok wel vele malen hebt rondgetornd en je hebt nog steeds niets gevoeld, zou ik als ik jou was maar een gokje wagen. Dan: Gewoon starten die hap. (geen gas geven) Gaat het mis dan kan het je hooguit een klep kosten, dat betekent dus een andere kop om het goedkoop te houden en een pakking en distributieriem natuurlijk. draait ie goed, dan ben je klaar. Toch???

IDD @ Michel:

De kans in namelijk groter dat het ringetje NAAST je inlaatkanaal is gevallen, dan dat hij erin ligt.(Murphie evn buiten beschouwing gelaten)

Beetje risico nemen in deze moet kunnen dacht ik. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Terug naar “Algemene Technische vragen”