weer een nieuw lid op de site.
Sinds kort een '94 33 1.4 gekocht. Was eerst een beetje huiverig omtrend italiaanse autoos vanwege de vele roestproblemen maar toch maar eens rond gaan kijken en zodoende een redelijk roestvrije 33 gevonden met een kleine 130 dkm op de teller. En dat alles voor een redelijke prijs.
Voor die prijs moet je natuurlijk niet verwachten dat alles perfect is dus zijn er idd wat dingen waar ik naar moet kijken.
Ik ben geen automonteur maar heb wel redelijk wat sleutel ervaring met o.a. motoren en mijn andere boxxer, een VW kever uit '73.
Mijn bevindingen zijn:
-temp. meter blijft rond de 50/60 graden hangen >> = thermostaat defect?
-koppeling moet je helemaal tot de bodem trappen om fatsoenlijk te schakelen en zelfs dan voel je bij het inschakelen een klein rukje in je pook.
-bij terugschakelen van 3 naar 2 met hoge toeren gaan we tandjes poetsen, bij lage toeren geen probleem (buiten het rukje dan)
Gaat het hier om een gedeelte van het hydr. gedeelte of moet ik aan kopp. platen gaan denken? bij optrekken in 2 MET HANDREM EROP heeft hij neiging tot afslaan en gaat dus NIET slippen >> mijn conclusie is dat ik richting hydr. gedeelte (kopp. cyl of hulpkopp.) moet gaan zoeken.
Zijn mijn bevinding een beetje correct, dan hoor ik het graag, andere oplossingen of tips zijn ook welkom.
Ps ik heb ook al de zoekfuctie gebruikt maar wilde mij tevens netjes voorstellen, dus bij deze........ oh ja , mijn naam is Roy

en m'n bijnaam heeft niets te maken met de kleur van de 33 want die is groen.