Hoi iedereen,
Maar weer opnieuw om advies gevraagd.
In de zomer begon mijn alfa 145 in de uitlaat te knetteren als ik op LPG reed en het gas losliet. Ook optrekken in zijn twee ging langzaam. Op naar de dealer. Oh zeiden ze daar het knetteren komt omdat je het kan horen. (????????) dat dacht ik in ieder geval. Pardon zei ik!! Ja het dempingsmateriaal in de einddemper is slecht. Een nieuwe einddemper moet het probleem verhelpen. O.k. dan maar een nieuwe einddemper.Op het moment dat ik de Alfa kwam halen vertrouwde ik het al niet. Effe maar een blokje op het parkeerterrein en ja hoor ...prachtig geknetter. Oh zei de chef werkplaats...dat hoort bij een Alfa...daarom zijn al die Alfa mensen zo gek op deze auto's??? Nou niet echt dus. opnieuw er naar laten kijken. Nu maar een nieuw spruitstuk +pakkingen erop. (mogelijk valse lucht) resultaat allemaal glimmend werk onder de auto maar nog steeds geknetter
vervolgens maar op dit forum de vraag gesteld waar het geknetter vandaan komt. Alle adviezen meegenomen onder de arm en op naar de Alfa dealer (de grootste van Friesland). Nou nee backfire was het niet...dat komt alleen in de inlaat voor. Ontsteking, lambasonde alles aan de computer aangesloten gereset, getest, nieuwe boegies erin, (ook gelijk ff een nieuwe thermostaat) en klaar is Alfie.......Nou nee, optrekken in zijn twee ging stukken beter, er zat meer pit in het blok datwel...alleen starten op LPG dat deed ie helemaal niet meer. O.K. hij starte wel om dan vervolgens als een plumpudding in te storten. Tja vandaag opnieuw naar de dealer geweest...volgens hen moet het aan de verstuiver liggen. Maar ja garantie geven dat dit inderdaad het geval is.........dat is er niet bij.
Herkent iemand dit probleem en wat heeft hij/zij er aan gedaan wat in ieder geval werkte. (zonder eerst alle mogelijkheden te laten controleren en herstelen/vernieuwen)
groetjes david.......en een knetterende Alfie.