beide koppen zijn gelijk.....
Echt waar? Dat verbaast me behoorlijk

Maar wel lekker goedkoop (in verhouding dan).
Maar als ik Maarten goed begrijp, is het bij Norman al eens misgegaan

Dus

Sluit me aan bij Yuri wat betreft "dat verbaast me behoorlijk"

.
Maar goed, je weet maar nooit, dus toch maar even de boeken erbij gepakt:
Eén in het oog springend verschil tussen de koppen is de inhoud van de verbrandingskamer:
De verbrandingskamer bij een TB (motor 061.34) is 68,4 cm3, die bij een gewone 1.8 (motor 062.02 en 061.68 ) is dat 52 cm3
(ter vergelijk: een TS heeft een verbrandingsruimte van 54,5 cm3).
De zuigers zijn van de beide 1.8 gelijk. Hierdoor verschilt dus ook de compressieverhouding: bij de Turbo 1: 7,5 en bij de gewone 1.8 -> 1:9,5
Dus een std 1.8 kop zomaar op een Turbo schroeven........ niet dus, tenzij je van sleutelen houdt natuurlijk

Gaaf!
Waar komt deze wijsheid uit??
De zuiger zijn ZEER ZEKER ANDERS!!!
dat van de verbrandingskamers dat is denk ik niet ALLEEN de kop hoor!!
Maar het is wel interessante info... wat is de bron???
Ik heb tijden gereden met een 1.8ie kop op de turbo....no problem
De uitlaatklep is.........KORTER!!!!!
Dus met je nokkenassen en stelplaatjes krijg je problemen... maar das wel te stellen met hele dikke plaatjes!
Daarnaast kun je die laten opsturen dat zijn de kosten niet denk ik zo
Ik heb zelfs met een 1.6 kop gereden
Alle compressie is welkom om onderin meer fut te krijgen!
95 moet kunnen alleen niet in combinatie met een snellere chip... er zit tenslotte een detonatiesensor op de veel verder ontwikkelde turbo (verder dan een V6)
Kleppen overzetten in de 1,8 kop ivm temp!! de inlaatkleppen kun je evt behouden.
Let op dat de nokkenassen vd turbo ook een andere grondcirkel hebben .. dit heeft weer effect op het stellen van de kleppen...
Succes met je tubo daar!!!
Timing van de lagerkappen ook vergellijken!! Bij een variabele inlaat zit dat merk dacht ik anders??