bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: Alfa komt met een mini ?

do dec 22, 2005 02:12

maar dan gaat het leuke van met een bertje te rijden er wel af als er een reincarnatie van komt.
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

Ezin Rossi
Full Member
Full Member

do dec 22, 2005 09:22

Nou... de reïncarnatie voor in de winter, het origineel voor de zomer? Laat maar komen hoor!

Erg waarschijnlijk lijkt het me overigens niet, want de GT is er natuurlijk ook nog... Maar wie weet, in de toekomst?

[-o<

rboudewijns

do dec 22, 2005 10:06

Erg waarschijnlijk lijkt het me overigens niet, want de GT is er natuurlijk ook nog... Maar wie weet, in de toekomst?
Hoe mooi de GT ook is, in wezen is de GT inmiddels met het verschijnen van de Brera een overbodig model geworden, het was een coupe van de 156 (ongeveer even groot) grotendeels op basis van de 147. De Brera is nu de coupe versie van de 159. Op basis van de 149 zou er weer een coupe kunnen komen, die zou dan weer dicht in de buurt van de Brera komen, gezien deze een verkort onderstel heeft.

GT: 4,49 m wielbasis 2.60 m
Brera: 4.41m wielbasis 2.53 m
147:4.22m wielbasis 2.55 m (voor de 149 zal de wielbasis waarschijnlijk groeien)
159: 4.66 m wielbasis 2.70 m
Grande Punto: 4.03 m wiebasis 2.46 m

Ter vergelijking:
Mini 3.66 m wielbasis 2.47 m
(bron: www.autoweek.nl & www.italiaspeed.com)

Wat waren eigenlijk de afmetingen van een bertje? Ik kon wel vinden dat de wielbasis 2350 mm is, maar niet de totale lengte en breedte. De wielbasis van de Grande Punto is bijvoorbeeld al 2,46 m.

Giulia555

Re: RE: Alfa komt met een mini ?

do dec 22, 2005 10:44

Iemand banden met Fiat of Alfa in Italie?? Misschien een goed idee :P

De Sprint en Fulvia kunnen toch mooi samen van dezelfde band rollen? Pininfarina is hier nogal goed in :D
Yep
Laatst gewijzigd door Giulia555 op do dec 22, 2005 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Giulia555

do dec 22, 2005 10:45

Iemand banden met Fiat of Alfa in Italie??

Yep....net zoals alle andere automobiel producenten over de wereld :wink:
De Sprint en Fulvia kunnen toch mooi samen van dezelfde band rollen? Pininfarina is hier nogal goed in

Het plan is om op het Fiat/GM compact platform (waar de nieuwe Grande Punto op gebouwd wordt) ook te gebruiken voor de "baby"Alfa en de Lancia Fulvia. Dit chassis is in ieder geval in staat 200 PK te behappen.....

Andere optie is om het Panda chassis (wat voor de nieuwe Ka en 500 gebruikt gaat worden) te verlengen. Eventueel toegang tot het Focus chassis is zelfs ook nog een optie.......

rboudewijns

do dec 22, 2005 11:13

Met die opmerking bedoel ik meer of er reeds ideeen in Italie zijn omtrent de layout en design van de auto, de voorstellen die zijn gedaan door de studenten van een design studio spreken mij nog niet echt aan. De impressie van de Bertone (de witte/grijze) leek mijn een goed idee; om deze auto in een nieuw jasje terug te laten komen.

Ik vraag mij ook een beetje af wanneer deze auto te verwachten is? Is dit voor of na de 149? Persoonlijk lijkt het mijn logischer na de 149 gezien deze voor massa verkopen zal moeten zorgen en een bestaand model dient af te lossen. Verder vraag ik mij af in welke prijscategorie deze auto zal komen, boven of onder de 147(9)? Oftewel er zijn nog veel vragen, ben wel benieuwd wat het gaat worden :D

Daarbij is ook nog de vraag of het een auto word in de trant van een coupe of een model onder de 147 gepositioneerd.
Laatst gewijzigd door rboudewijns op do dec 22, 2005 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

do dec 22, 2005 11:16

http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic. ... highlight=

Op het forum is de kleine sportwagen ook al aan bod gekomen.

rboudewijns

do dec 22, 2005 11:41

http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic. ... highlight=

Op het forum is de kleine sportwagen ook al aan bod gekomen.
Ik weet het maar ik neem niet aan dat alfa met twee nieuwe modellen komt? Ofwel?:

Ik denk:

Of er komt een Mini contender in de vorm van een 3-deurs hatchback zoals de Grande Punto
Of er komt een kleine sportwagen zoals vroeger de Bertone of huidige concept Fulvia. (Die ook wel een Mini contender zal zijn maar met een ander concept)

Rob75
Guru
Guru
Contacteer: Website

do dec 22, 2005 13:06

Ondanks al deze leuke modellen en gedachten zullen ze daar in Turijn eens een kijkje moeten gaan nemen in Duitsland. Ik ben sinds kort (helaas) overgestapt op een Audi A4. Wanneer ze bij Alfa net zoveel moeite hadden genomen met bijv. de 75 om er een kwalitatief zeer goede auto van te maken, dan was er waarschijnlijk nu een heel ander merk geweest. Wanneer ik nu ga kijken bij een 159 en de deuren open en sluit, dan is dat gewoon niet dezelfde ervaring als in een A4. Ik zeg daarmee niet dat het een slechte auto is, maar de kwaliteitsindruk is niet hetzelfde. Overigens heb ik serieus gekeken naar een 159 als leasebak, maar helaas deze was echt schrikbarend veel duurder, zelfs zonder brandstof. Daar zullen ze echt iets aan moeten doen, aangezien de aanschafprijs in dit segment wat minder belangrijk is. Overigens rijd ik prive nog wel Alfa!
Misschien een super goede 149 als concurent tegen 1-serie en A3 een idee? Wellicht een leuke coupe op basis daarvan zoals vroeger met Suds en Sprints? Dat waren toch briljante auto's?

Groet,
Rob

Giulia Nera
Member
Member
Contacteer: Website Twitter

do dec 22, 2005 13:53

De reïncarnatie van de "brievenbus" is al eens onderwerp van een prijsvraag geweest.
Pavle Trpinac heeft hiermee in 2001 de 1e plaats voor studenten gewonnen in de Motor Trend International Design Contest.

Afbeelding

Wel een redelijk hoog "new-edge"-gehalte, maar wel een aardige basis voor een kleine Alfa coupé.
Bianco è bella
Beige ancora più

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

do dec 22, 2005 14:52

@ROB

Ik heb geen medelijden. De Audi A4 is zonder meer een knappe en goede auto waarmee rijden geen straf is. De afwerking van de nieuwe Alfa's is volgens
mij op erg goed niveau maar het merk Alfa moet meer snob/posh worden, wil men meedoen met de Duisters, want de vraagprijs van de 159 is stevig.
Het valt mij op dat Alfa Romeo nu spreekt over premium en van de dealer krijgt men nu post waarin men de 159 vergelijkt met een Italiaans maatpak waar
voorheen men het had over cuore sportivo...ik denk Kalbfell achter de schermen nog steeds goed bezig is met het merk Alfa Romeo en op alle terreinen
de kwaliteit wil verhogen. Hetgeen ook moet wat ze zijn echt duur..

rboudewijns

vr dec 23, 2005 15:46

Wel een redelijk hoog "new-edge"-gehalte, maar wel een aardige basis voor een kleine Alfa coupé.
Idd mooi, :shock:

Nog een impressie van infomotori

Afbeelding

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”