Rens 1.7QV
Guru
Guru

RE: Vrouwen en Alfa's.... dat gaat niet goed....

di jan 03, 2006 18:08

maar niet iedereen rijdt in een 90 :wink:

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jan 03, 2006 18:15

Is een broodtrommel ook goed? :lol:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Vrouwen en Alfa's.... dat gaat niet goed....

di jan 03, 2006 19:11

De mijne heeft een eigen VW Polio, achter het stuur van de Alfa komt ze niet 8)
De mijne ook... :wink:
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jan 03, 2006 19:16

De 33 is niet de enige Alfa waar de klinken spontaan afbreken. De 155 en de 164 kunnen er ook wat van.

psillen
Guru
Guru

di jan 03, 2006 21:14

Maar van die VW breken vast geen klinken af :wink:

Een Alfa is gewoon een frut auto. Niemand met gezond verstand koopt zo'n ding.
Daarom heb ik er twee :blue_cool:
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jan 03, 2006 23:26

Maar van die VW breken vast geen klinken af :wink:

Een Alfa is gewoon een frut auto. Niemand met gezond verstand koopt zo'n ding.
Daarom heb ik er twee :blue_cool:
:jumping: :thumbs:

edit: oh ja, toch ben ik het niet met je eens. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Ruud33 16V

wo jan 04, 2006 10:11

Geweldig he deze discussie, iedereen gooit er lekker weer een schepje bovenop.. Maar goed dat onze vriendinnen of vrouwen niet mee kunnen lezen haha..

Maar idd wat betreft rommel in de auto.... Ik ben blij dat in een 33 niet veel opbergvakken zitten, zo word je tenminste gedwongen alles netjes en opgeruimd te houden!!!

En wat de klink betreft!! Rees Cees gaat me er twee opsturen. Erg tof van hem. Wordt ook tijd dat het gemaakt wordt want iedere keer langs de linkerkant de auto in en van daaruit de deur open maken aan de bestuurderskant, omlopen en instappen (als hij niet weer in het slot gevallen is want dan kun je weer terug lopen)..... dat gaat je dus ook wel de strot uithangen. Oja en dat wat afgebroken is, is gewoon ijzer.... lekker degelijk, zijn dus echt frot auto's die alfas maar ik hou wel van ze!!!

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

wo jan 04, 2006 10:23

want iedere keer langs de linkerkant de auto in en van daaruit de deur open maken aan de bestuurderskant, omlopen en instappen (als hij niet weer in het slot gevallen is want dan kun je weer terug lopen)..... dat gaat je dus ook wel de strot uithangen.
Ik heb net nog ff gekeken... maarrehh ik stap altijd aan de linkerkant in :wink: :wink: :wink:
It's not easy, being green (kermit)

Raimon
Guru
Guru

wo jan 04, 2006 10:30

Alle punten zijn erg herkenbaar, maar weet je wat ik het ergste van alles vind? 's Ochtends nietsvermoedend je auto instappen, radiootje erin klikken en dan op vol volume Robbie Williams door de speakers horen blaffen!!! :evil: :schrik:
156 SW 1.9 JTD

bralfa
Guru
Guru

wo jan 04, 2006 10:41

De mijne is geen uitzondering... Helaas heeft ze nog een onhebbelijkheid... Ok het gaat niet om een Alfa maar om een Lancia...

De thema is beetje laag... Dat weet ze en daar houd ze rekening mee wanneer het drempels betreft. Alleen tijdens parkeren vergeet ze het dus gewoon (blont).
Bij haar werk heeft ze van die mooie betonnen broodjes tussen parkeervak en groenstrook. Kun je leuk de neus van je auto boven parkeren (NOT) Hoppa, weer een mistlampje...

Na het in de soep draaien van haar colt door te weinig olie (lang geleden), is ze wel erg allert op waarschuwingslampjes :!:
Shut up and ride!

Bialbero1962
Member
Member

wo jan 04, 2006 11:11

Geinig, maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat de mate van verzorging van de stalen bella's omgekeerd evenredig is aan de verzorging van mijn huis. Gelukkig is er een goede werkverdeling waarbij ik me wel opoffer om de auto's te wassen en vloeistoffen bij te vullen etc zodat zij geen vieze handen hoeft te krijgen. Als extra doe ik dat ook bij haar Slopel.. Werkt prima! :wink:

Trouwens, volgens mij kan je ook een mooie topic vullen met "mannen en hun Alfa's..dat gaat ook niet goed.." Vaak genoeg gedacht dat ik Larini ofzo was in mijn 155 of Spider. Kijk schat dat is nou overstuur en dan met de neus op de feiten gedrukt worden als je ineens 180 graden gedraaid staat.. :oops: gelukkig nooit schade gehad..
Scarbnr:04609
Alfa Romeo Spider 2.0., 1993, rosso proteo
Alfa Romeo 155 1.8 TS 8v WB 1996, nero
Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive, 2009, grigio sterling
Eerste Alfa: Giulietta 2.0 Lusso, 1984

rjfschmitz
Full Member
Full Member

wo jan 04, 2006 11:16

Alle punten zijn erg herkenbaar, maar weet je wat ik het ergste van alles vind? 's Ochtends nietsvermoedend je auto instappen, radiootje erin klikken en dan op vol volume Robbie Williams door de speakers horen blaffen!!!
Dan moet ik altijd denken aan mijn vader. Die had nog nooit van een verwijderbaar frontje gehoord. Had altijd een radio met drukknoppen uit 1971. Liet ´ie ombouwen in elke nieuwe Opel die hij kocht. Want die dingen pikten ze tenminste niet, zei hij. Maar goed. Ik op vakantie en hij zou me komen ophalen met mijn auto. Toen kwam hij dus met mijn auto bij het station met loeiharde hardrock op. Petjesvolk zou er zich voor hebben omgedraaid. Hij helemaal geagiteerd, omdat hij niet wist hoe het volume in hemelsnaam lager moest of hoe hij het frontje eraf kon wippen... Hahaha :D
Geïnfecteerd door een Alfa 33 1.3s (1989), daarna chronisch verslaafd aan een rode Giulia Super 1600 (1971 - Scheurijzer) en nu onder permanente behandeling voor het rijden in een Bianco Spino 2-liter Juul (1976 - Reesijzer).

roel
Advanced Member
Advanced Member

wo jan 04, 2006 11:29

Ik heb nu toch echt het vermoeden dat jullie de verkeerde vrouw/vriendin hebben :lol: . Deze problemen heb ik dus helemaal niet. Maar die van mij rijdt zelf natuurlijk ook Alfa.
Als ik iemand met veel vertrouwen in Bert en Juul laat rijden, dan is zij het wel! Heerlijk om ernaast te zitten als zij loopt te raggen (eerst netjes warm rijden en dan vragen of het nu mag!) en probeert de uitlaat zo vaak en hard mogelijk hoorbaar te maken :thumbs:

Hmmmm misschien moet ik de eerste regel anders maken: Ik heb nu toch echt het vermoeden dat ik de juiste vriendin heb :lol:

Roel
http://www.1750gtv.com
SCARB nr. 03894
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jan 04, 2006 11:33

Alles heel herkenbaar. Als ze in mijn 156 rijdt dan moet ik erst alle troep opruimen. Gelukkig heeft ze zelf een 33 sw maar daar is het bij tijden dan ook net een vuilnisbelt. Laatst heb ik haar nog gevraagd of ze tandpasta nodig had voor het tanden poetsen van de bak, maar had het niet door.
(mischien wel een beetje overdreven)
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

_Pieter_
Guru
Guru

wo jan 04, 2006 12:34

Alles heel herkenbaar. Als ze in mijn 156 rijdt dan moet ik erst alle troep opruimen. Gelukkig heeft ze zelf een 33 sw maar daar is het bij tijden dan ook net een vuilnisbelt. Laatst heb ik haar nog gevraagd of ze tandpasta nodig had voor het tanden poetsen van de bak, maar had het niet door.
(mischien wel een beetje overdreven)
Mijn vriendin is van een haat naar een liefde verhouding gegaan met mijn 33. Schakelen ging eerst voor geen meter, klopte ook wel omdat ze de pook zo ongeveer door de voorstoel heen moest trekken om van 1 naar 2 te gaan :oops: . Sinds ik dat heb laten fixen en zij lekker heeft geoefend gaat het geweldig (zelfs van 3 naar 2) :)

Tegenwoordig mag ze er zelfs in haar eentje mee op pad, en het is supergezellig als zij rijdt en ik er naast zit. Gelukkig kan ze het geluidje (en het scheuren) erg waarderen, ze zit dan met een grote grijns achter het stuur! Ik heb het wel getroffen vind ik zo... :D
SCARB # 4710

Terug naar “Algemene Technische vragen”