Thomas

opkrikken alfa 75

wo jan 04, 2006 12:37

Hallo ik heb een vraag wat betreft het opkrikken van een alfa 75. Ik ben in het bezit van een kleine hydraulische huis tuin en kueken krik die tot 35 cm hoog kan en assteunen van dezelfde hoogte.
Het merk van de krik en de steunen is kinzo.

Het probleem is dat als ik de voorkant op wil krikken bij de kriksteunen de bokjes er niet bij passen. :?
Nu doe ik de krik onder een dwarsbalk in het midden van de auto maar die is hier niet echt voor gemaakt :oops:

Weet iemand een oplossing voor dit probleem :?:

Rob75
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: opkrikken alfa 75

wo jan 04, 2006 12:45

Een 75 kun je ook middenvoor bij het sleepoog opkrikken. Mocht dit niet lukken (te laag om de bokjes te plaatsen) dan kun je ook de balk (in lengte richting) nemen waar de onderste draagarm aanvast zit.

Succes,

Rob

Thomas

wo jan 04, 2006 13:29

Als ik hem bij het sleepoog opkrik komen de banden nog maar net of zelfs niet van de grond :?
Maar die balken in de lengterichting zat ik zelf ook aan te denken. Als dat werkt ga ik het daar voortaan doen. Twijfel alleen of de krik wel lang genoeg is om daar bij te komen en om nou bokjes in het midden te zetten lijkt me niet zo veilig.....

Zat zelf te denken om een stalen asje aftedraaien zodat die in het gat van de kriksteun komt en dan onder die as de krik te zetten. Heeft iemand zoiets weleens geprobeerd??

harold
Full Member
Full Member

Re: opkrikken alfa 75

wo jan 04, 2006 15:13

Hallo ik heb een vraag wat betreft het opkrikken van een alfa 75. Ik ben in het bezit van een kleine hydraulische huis tuin en kueken krik die tot 35 cm hoog kan en assteunen van dezelfde hoogte.
Het merk van de krik en de steunen is kinzo.

Het probleem is dat als ik de voorkant op wil krikken bij de kriksteunen de bokjes er niet bij passen. :?
Nu doe ik de krik onder een dwarsbalk in het midden van de auto maar die is hier niet echt voor gemaakt :oops:

Weet iemand een oplossing voor dit probleem :?:
ja, een echte garagekrik kopen

http://www.rustbuster.nl/Aanbiedingen/Garagekrik.htm

Afbeelding

kwaliteit versus troep
Afbeelding
164 super 3.0v6 automaat, zwart, 96, Xenon, full Meguiars detailed, Eibach lowered, gepoetst door A1 Car Cleaning
Afbeelding

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: opkrikken alfa 75

wo jan 04, 2006 15:18

Zat zelf te denken om een stalen asje aftedraaien zodat die in het gat van de kriksteun komt en dan onder die as de krik te zetten. Heeft iemand zoiets weleens geprobeerd??
Bedoel je dat die as dan naar buiten uitsteekt zodat je je krik eronder kan zetten ??? Dat lijkt me niet zo'n goed idee...

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jan 04, 2006 15:47

Bedoel je dat die as dan naar buiten uitsteekt zodat je je krik eronder kan zetten ??? Dat lijkt me niet zo'n goed idee...
Sluit ik me bij aan, doe niet zo eng :wink: :!:

Gewoon een garagekrik kopen, zoals al eerder aangeraden. Kosten bij de Aldi of zo geen drol (je hebt dan wel de 'troep' variant :? ) en je hebt er veel plezier van (zeker als je kriksteunen gaan rotten, en dat gaan ze). Zo'n garagekrik kun je aan de voorkant heel goed onder subframe of draagarm zetten (sleepoog wil ook wekl eens rotten) en aan de achterzijde onder de De Dion.

Yuri
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jan 04, 2006 16:38

Geloof mij ik heb al diverse 75's mogen lassen op kriksteunen.......omdat je die NIET moet gebruiken!!......Als ze nog hard zijn gaan ze ongebruikt LANGER mee....
Waarom? nou omdat die af fabriek waardeloos zijn gemaakt - net als bij veel andere auto's overigens.

Luistert naar Yuri: Koop een garagekrik en zorg dat het rustpunt op de krik (die dus onder draagarm of chassisbalk komt niet een stom puntje is - gevaarlijk en beschadigend op chassis)
Mooiste zijn die krikken die een schotel of schijf hebben als bovendeel, die zorgen voor betere houvast en geen beschadigingen.

Of ga naar de doe-het-zelf garage en huur daar voor die tijd een brug ! Ben je ook van straat! :wink:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jan 04, 2006 17:39

Plaats een blokje tussen krik en opkrikpunt zodat de maximale krikhoogte toeneemt.
Je bokjes passen er dan wel onder. Wel met enig beleid uitvoeren uiteraard :P

Dit is de goedkoopste variant. :roll:
Nog een andere is balk met H-profiel onder de krik zetten.
Weer een andere is nieuwe kriksteun kopen. :!:

sjoerdb
Full Member
Full Member

wo jan 04, 2006 18:46

gewoon een gat graven onder je auto? kun je daarna meteen de olie dumpen!
een berlina is de limo van de 70tiger jaren!

Thomas

wo jan 04, 2006 23:05

Een echte krik sleutelt wel wat beter jah. Ben zelf lid van een rallyteam (http://www.htsrallyteam.nl) en heb ook een jaar meegedraaid in het serviceteam (tijdens de pitsstoppen zeg maar) dus weet hoe handig en belangrijk een goeie krik is. Maja 85 euro is voor mij als student met genoeg schulde nog aardig wat :oops:
Misschien ga ik maar eens voor een echte tweedehands kijken op marktplaats. Tenzij hier iemand nog wat leuks heeft staan....

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

wo jan 04, 2006 23:37

dikke houten balk op je kinzo krikje leggen en dan onder je voorste dwarsbalk (net na de radiateur) plaatsen. Die steun kan dat gewicht echt wel hebben....
daarna kan je de bokjes onder je draagarmen plaatsen en dan het liefst zo ver mogelijk naar de chassisbalken toe.

suc6
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

harold
Full Member
Full Member

do jan 05, 2006 09:05

Een echte krik sleutelt wel wat beter jah. Ben zelf lid van een rallyteam (http://www.htsrallyteam.nl) en heb ook een jaar meegedraaid in het serviceteam (tijdens de pitsstoppen zeg maar) dus weet hoe handig en belangrijk een goeie krik is. Maja 85 euro is voor mij als student met genoeg schulde nog aardig wat :oops:
Misschien ga ik maar eens voor een echte tweedehands kijken op marktplaats. Tenzij hier iemand nog wat leuks heeft staan....

tja,een goede gebruikte garagekrik voor 85 euro?
deze zijn wel nieuw voor 85 euro (is 200 gulden)
je weet wel wat je koopt...een goedgekeurde en nieuwe krik.
Samen met een setje assteunen ben je voor 115 euro rond en dat materiaal gaat bij normaal sleutelen langer mee als menig alfa :twisted: ;)
Van zo'n marktplaatsding moet je maar afwachten of er niets aan mankeert.
164 super 3.0v6 automaat, zwart, 96, Xenon, full Meguiars detailed, Eibach lowered, gepoetst door A1 Car Cleaning
Afbeelding

figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member

do jan 05, 2006 13:33

Had de firma rustbuster (van de lascurssusen) niet ooit een leuke combinatie aanbieding ? Steunen en fatsoenlijke krik voor een mooie prijs ?

Adios, JR

RG

Re: opkrikken alfa 75

do jan 05, 2006 13:45

Had de firma rustbuster (van de lascurssusen) niet ooit een leuke combinatie aanbieding ? Steunen en fatsoenlijke krik voor een mooie prijs ?

Adios, JR
Was vroegah idd (nog) goedkoper....

Terug naar “Algemene Technische vragen”