IEen hele boterham over SpaItalia

Ik ben er vanaf de eerste keer dat het werd georganiseerd (2002 was dat dacht ik) heen geweest, en voor mij blijft het een prachtig event. Het eerste jaar kon je toen voor 25€ het circuit op, en toen was dat schitterend. Er was niet te veel volk, en op circuit had je alleen maar de straatversies van alfa's, ferrari's, maserati's en een paar lancia en fiats. Toen was er wederzijds respect op 't circuit, we hebben 2 rondjes achter de pacecar gereden en daarna hebben we die niet meer terug gezien. Ik was op een bepaald ogenblik bezig met een, voor mij

, snelle ronde en het hele eind had ik een ferrari 456 achter mij die niet vervelend deed. Na die 1 ronde ben ik braaf aan de kant gegaan, duimpjes uitgewisseld en de ferrari nooit meer terug gezien. Ik zal het nooit meer vergeten

De eindscore van die dag was dat de 155 nieuwe schijven, nieuwe remblokken en bandjes nodig had.. Vreemde blik in de garage:"die hebben we verleden jaar toch pas gewisseld????"

Maar het was fun
Een jaar later ben ik na 30 minuten van het circuit gegaan, want het leek op een demolishing derby. Heel veel mensen met een fiat ritmo, waar het stort hun waarschijnlijk voor had betaald om dat spul mee te nemen, met een rolkooi waren aan het racen zonder naar iets of iemand te kijken.. En dan is het niet meer tof, een andere ritmo vind je voor 1€, dan maakt het niet zo uit als je eens iets ramt
Weer jaar later heb ik in de ochtend met de 33 wat rondjes gedraaid voor komop tegen kanker! (met kankerpatientjes die liever met een ferrari waren meegereden

). En dat was ook ontzettend leuk, er werd toen vlot gereden maar niet geraced.. (toch 180km/u op de klok gezien

)
Daarna de 33 op 't concour d'elegance geparkeerd, het was de meest vuile&waardeloze auto die er stond denk ik
En verleden jaar ben ik gewoon als toerist gegaan, dat was ook tof, dit jaar ga ik zeker opnieuw!!!!!