Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: 75 turbo vraagjes......

za jan 07, 2006 23:13

Naar mijn weten is de gasklep van de 1.8 net zo groot asl van deTS, dus daarvoor hoef je het niet om te bouwen. Pak dus gewoon het spruitstuk wat jij het handigst vindt. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

jeroen75
Advanced Member
Advanced Member

za jan 07, 2006 23:42

Een ts spruitstuk met gasklep is natuurlijk wel veel handiger met het oog op een front-mounted intercooler...
Ik denk dat het iets langere inlaattraject niet al te veel zal uitmaken.

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jan 08, 2006 19:33

Je zou het TS inlaatspruitstuk kunnen nemen en dat aanpassen. heb ik al regelmatig gezien op verschillende blokken.

De veranderingen zijn dan als volgt:
-neem een 75 TS inlaatspruitstuk.
-zaag de 180 graden bocht naar de gasklep er compleet af.
-las een nieuwe flens op het ontstane gat.

Je zou nu denken dat de gasklep naar het schutbord wijst, maar de bedoeling is nu om het spruitstuk omgekeerd te monteren! ondersteboven dus. hierdoor komt de gasklep naar voren te wijzen, op een hoogte waar je makkelijk de aansluiting op de intercooler kunt maken( die in de neus hoort te zitten). Een kortere weg is niet mogelijk in combinatie met een voorin gemonteerde intercooler.

Als je een 1.8 inlaat wilt gebruiken in combinatie met een voorin gemonteerde intercooler moet je een hele rare bocht maken in je pijp tussen gasklep en intercooler. Elke bocht is er een te veel!
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Andretti Molletti

zo jan 08, 2006 20:12

Hou er rekening mee dat voor straat toepassingen de TS throttlebody best wel eens onderin en bij file rijden lastig kan zijn (te doceren).

Daarnaast kun je het best 4 throttleboddy's nemen van een oude spica denk ik zo...
Ook zul je bij de echte kenners een aanzuigbuis net voor de vier inlaatkanalen zien die taps afloopt... en niet zonder reden...
Je gaat cilinder 1 missen als je het niet doet!! Verdere discussies hierover voer ik niet maar ik hoop dat het tot nadenken zet...
Er zijn regels voor een ideaal "plenium" hou je je daar niet aan dan kan je minder prestaties halen uit een motor...
Bestudeer maar eens wat professionele turbomotoren..

jeroen75
Advanced Member
Advanced Member

zo jan 08, 2006 20:13

maar het is toch niet zo'n probleem om het ts inlaatspruitstuk in zijn geheel zo te monteren? (de afstand is iets langer, maar dat moet niet zo heel veel schelen) het probleem is echter het L-jetronic systeem van de turbo 'compatible' te maken met het ts inlaatgedeelte.
Dit heb ik ook in een ander topic ten sprake gebracht. maar een directe oplossing heb ik nog niet gevonden.

Andretti Molletti

zo jan 08, 2006 20:16

Kan wel... maar zet dan een gelijke potmeter op je nwe gasklep!! of de originele vd turbo... de spanningswaarde bij stationair is extreem belangrijk!

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jan 08, 2006 20:22

Het spruitstuk zoals ik hem beschreef zat bij Nick Humphreh op zijn 75 TS Turbo racer, en een soortgelijk spruitstuk heb ik gezien op een Zuid-Afrikaanse GTV TS Racer met 400 PK. Zou dus wel aardig moeten werken...

Als je een andere flens erop last kun je elk gasklephuis gebruiken wat je maar wilt, inclusief de originele...
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Andretti Molletti

zo jan 08, 2006 20:26

Ik zei al... verdere discussies voeren erover doe ik niet ;)

lex thissen

Re: RE: 75 turbo vraagjes......

ma jan 09, 2006 19:03

Ik zei al... verdere discussies voeren erover doe ik niet ;)

Okee...... ik heb het zo'n 24 uur vol gehouden,........maar ben toch wel erg nieuwschierig :lol: :wink:
Ik weet niet precies wat je bedoeld met " Quote ( een aanzuigbuis net voor de vier inlaatkanalen zien die taps afloopt... )"

Ik heb wel een vemoeden, nl het 1.8 spruitstuk wat ik heb ( zie foto ) loopt naar beiden zijden conish toe......?
Maar als ik op zgn tuning pages kijk dan wordt er vaak gebruik gemaakt van "Cola fles" achtig uitziende manifolds :shock:

Heb je niet een foto van zoiets?

Mvg Lex.

Andretti Molletti

ma jan 09, 2006 19:31

lijkt hierop, maar schijn bedriegd.. de buis is niet taps of conisch... wel goed is dan dat cil 1 een langere pijp heeft dan 4 ...

Afbeelding

lex thissen

ma jan 09, 2006 20:02

@ Andretti.
Check :wink:

Lex.

Andretti Molletti

ma jan 09, 2006 20:03

Check watte ??? :)

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jan 09, 2006 21:58

Heftig ding, alleen heeft iemand hem laten vallen op de flens voor nr 1 ?

Andretti Molletti

ma jan 09, 2006 22:23

Nee das een deuk om de bout van de throttlebody vast te krijgen bio loog ;)

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jan 09, 2006 23:42

Neeeeheeeeee. FLENS van cilinder nr 1. Stuk lijkt. Kaput. Krom.

;)

Terug naar “Algemene Technische vragen”