Als ik mijn auto start heb ik de eerste paarhonderd meter het merkwaardige fenomeen dat sturen naar links heel erg zwaar gaat. Na verloop van tijd verdwijnt dit en werkt eea weer naar behoren. Naar rechts heb ik geen probleem. Wat zou dit kunnen zijn?
Zoekende naar Scalino of Giulia Super
Gehad: 75 2.0 TS '92 Rosso, 75 3.0 America '89 Rosso, 75 2.0TS 1989 Grigio Medio, Giulia 1600 Super Biscione, Giulia GT Junior '67 Rosso to be GTA Junior Stradale Replica
Het begin van het einde. Ik heb het ook gehad. Paar maanden later om de 3 weken de olie bijvullen en een maand later was het gebeurd.
Ik rijd dus even zonder totdat ik mijn motor ga wisselen.
Ik heb hetzelfde met mijn 75.
Al maanden. Als ik even wacht en geef wat gas bij dan doet mijn stuurbekrachtiging het weer.
Dacht dat het de pomp was die niet goed werd aangedraven (slippende riem). Ik ben echter niet zo'n 75 kenner!
Waar kan ik het oliepeil controleren?
Waar zou ik kunnen kijken voor lekkage?
Bij mij is 2 keer het stuurhuis vervangen, tot bleek dat het probeem in de pomp zat die niet circuleerde maar druk op bleef bouwen en vervangen moest worden. Daarna geen probleem meer.
Hele stomme vraag, excuses op voorhand , maar wat voor soort olie moet je gebruiken voor de stuurbekrachtiging? Heb wel de specs in de Alfa manual gelezen maar vraag je in de autohandel letterlijk om stuurbekrachtigingolie of is dat ook bruikbaar voor bijv. versnellingsbakken of ...?
Zoekende naar Scalino of Giulia Super
Gehad: 75 2.0 TS '92 Rosso, 75 3.0 America '89 Rosso, 75 2.0TS 1989 Grigio Medio, Giulia 1600 Super Biscione, Giulia GT Junior '67 Rosso to be GTA Junior Stradale Replica